To tylko jedna z 8 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
2011-04-06 1 SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU strategie SOB STRATEGIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA długofalowe, kompleksowe, sformułowane i zaprogramowane działania obejmujące relacje z ............................... POSTAWY PRZEDSIĘBIORSTW WOBEC IDEI SOB opór społeczny obowiązek społeczna reakcja ................................. R. W. Griffin interesariuszami spo łeczny wkład Nieuzupe ł nione slajdy nie by ł y przedstawiane na wyk ł adzie! 2011-04-06 2 5 -4 Działanie ............................... ........................... ............................... ........................... ............................... ........................... ............................... ........................... Podejście 1. Opór 2. Obrona 3. Przystosowanie 4. Proaktywne Postawa Odrzucanie odpowiedzialności Uznanie odpowiedzialności, ale walka z nią Zaakceptowanie odpowiedzialności Antycypowanie odpowiedzialności POSTAWY PRZEDSIĘBIORSTW WOBEC SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI KATEGORIE SPOŁECZNYCH RÓL PRZEDSIĘBIORSTWA TYP .... nr rola pełniona przez przedsiębiostwo aktywność i postawa w sferze ekonomicznej społecznej politycznej 1 firma osiągająca maksymalny zysk dominuje zysk traktowana jako przeszkoda w osiąganiu zysku aktywne unikanie jakichkolwiek powiązań 2 firma osiągająca satysfakcjonujący zysk dominuje wzrost oczekiwania społeczne traktowane jako intruz unikanie kontaktów z systemem politycznym 3 firma broniąca wolnej przedsiębiorczości biznesem biznesu jest biznes nie jest w kręgu zainteresowań firmy opowiada się za wolną przedsiębiorczością KATEGORIE SPOŁECZNYCH RÓL PRZEDSIĘBIORSTWA TYP ... nr rola pełniona przez przedsiębiostwo aktywność i postawa w sferze ekonomicznej społecznej politycznej 4 samotny wilk główny nacisk na zysk dobrowolnie, ale jednostronnie zakłada odpowiedzialność unikanie kontaktów poza sytuacjami koniecznymi 5 firma zaangażowana społecznie główny nacisk na zysk interakcyjne powiązania angażuje się tylko w negocjacje dotyczące reguł gry 6 firma przyczyniająca się do postępu społecznego główny nacisk na zysk interakcyjne powiązania pozytywnie zaangażowana w formułowanie narodowej polityki przemysłowej 7 globalny aktor główny nacisk na zysk bierze odpowiedzialność za równowagę między krajową i międzynarodową politykę ekonomiczną bierze odpowiedzialność za równowagę między krajową i międzynarodową politykę ekonomiczną I (pierwszy) II (drugi) 2011-04-06 3 KATEGORIE SPOŁECZNYCH RÓL PRZEDSIĘBIORSTWA
(…)
…-06
POZIOMY SOB
(J. ELKINGTON / S. HART)
Poziom I: stosowanie się
green wash
Poziom II: filantropia / „...................” działanie pozorne
Poziom III: - innowacje
- kluczowe strategie biznesowe
- Leapfrog
(przeskakiwanie)
POZIOMY SOB .....................................................
Filantropia
- sponsoring
- akcje charytatywna
Strategia SOB
- łączenie SOB ze
strategicznymi działaniami…
….
Komunikacja z interesariuszami ma charakter asymetryczny, poprzez
CSR firma stara się uzyskać ich przychylność.
Celem angażowania się w CSR jest przede wszystkim poprawa
wizerunku, działania skoncentrowane są na programach
zaangażowania społecznego.
Komórka / osoba ds. CSR jest najczęściej w dziale komunikacji/PR.
Zwykle korporacje międzynarodowe i duże polskie firmy.
7
2011-04-06
POZIOMY ZAAWANSOWANIA…
… i specyfiki
rynku lokalnego i jego problemów, starając się je skutecznie
rozwiązywać.
Motywacja i dobre zrozumienie społecznej odpowiedzialności u top
menedżerów, którzy są świadomi potencjału, jaki niesie CSR.
Specjalista lub zespół ds. CSR
Niektóre korporacje międzynarodowe
8
…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)