Spoleczna odpowiedzialnosc biznesu-istota przedsiębiorstw w teoriach

Nasza ocena:

4
Pobrań: 77
Wyświetleń: 2268
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Spoleczna odpowiedzialnosc biznesu-istota przedsiębiorstw w teoriach - strona 1

Fragment notatki:

2011-03-03 1 SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU istota PRZEDSIĘBIORSTWO W TEORIACH …………………………………………… przedsiębiorstwo – „czarna skrzynka” zachowanie przedsiębiorstwa na rynku przedsiębiorstwo utożsamiane z jednoosobowym  właścicielem jeden cel główny – zysk PRZEDSIĘBIORSTWO W TEORIACH ……………………. problem kontroli nad przedsiębiorstwem rola kadry zarządzającej jeden główny cel przedsiębiorstwa: maksymalizacja przychodów wzrost wartości przedsiębiorstwa klasycznych i neoklasycznych mened erskich 2011-03-03 2 PRZEDSIĘBIORSTWO W TEORIACH ……………………. grupy zainteresowane funkcjonowaniem  przedsiębiorstwa „wiązka celów” przedsiębiorstwa PRZEDSIĘBIORSTWO W NOWEJ EKONOMII INSTYTUCJONALNEJ przedsiębiorstwo jako „wiązka relacji” teoria agencji teoria kontraktualna teoria kooperacyjna TEORIA ……………………. wszystkie jednostki i grupy, które mogą wpływać na działania lub znajdują się pod wpływem działań zmierzających do realizacji celów organizacji (R. Freeman) ci, którzy wchodzą w interakcję z przedsiębiorstwem, definiują go i nadają sens jego istnieniu (Wick) wiązka i hierarchia celów behawioralnych teoria agencji mówi o wynajmowaniu agenta, mened era. kontraktulana-kotrakty między firmą a dostawcą, partnerami kooperacyjna-z dostawcami, klientami, aspekt państwa, społeczności lokalnej interesariuszy 2011-03-03 3 ETYKA nauka o ……………… zajmująca się opisem, analizą i  wyjaśnianiem rzeczywiście istniejącej moralności i  ustalaniem dyrektyw moralnego postępowania w świecie biznesu BIZNESU GENEZA KONCEPCJI SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU lata 30. – 50. XX wieku  A. Carnegie „Ewangelia bogactwa” zasada miłosierdzia i zasada włodarstwa pracownicy lata 60. XX wieku H. Bowen „Social Responsibilities of Businessman” prawa człowieka, ochrona środowiska lata 70. i 80. XX wieku M. Friedman – „business business is business” R. Freeman – „Strategic Management: A Stakeholder Perspective”  wizerunek przedsiębiorstwa GENEZA KONCEPCJI SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU CD . lata 90. XX wieku Global Compact Strategia Lizbońska początek XXI wieku „Green Paper on Corporate Social Responsibility” skandale związane z wielkimi korporacjami (Enron, BP) moralności 2011-03-03 4 GŁÓWNE CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA ROZWÓJ SOB świadomość społeczna (ekologiczna) aktywność organizacji pozarządowych polityka państw i instytucji międzynarodowych rozwój ………………………………………………….. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz