To tylko jedna z 9 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
2011-03-03 1 SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU istota PRZEDSIĘBIORSTWO W TEORIACH …………………………………………… przedsiębiorstwo – „czarna skrzynka” zachowanie przedsiębiorstwa na rynku przedsiębiorstwo utożsamiane z jednoosobowym właścicielem jeden cel główny – zysk PRZEDSIĘBIORSTWO W TEORIACH ……………………. problem kontroli nad przedsiębiorstwem rola kadry zarządzającej jeden główny cel przedsiębiorstwa: maksymalizacja przychodów wzrost wartości przedsiębiorstwa klasycznych i neoklasycznych mened erskich 2011-03-03 2 PRZEDSIĘBIORSTWO W TEORIACH ……………………. grupy zainteresowane funkcjonowaniem przedsiębiorstwa „wiązka celów” przedsiębiorstwa PRZEDSIĘBIORSTWO W NOWEJ EKONOMII INSTYTUCJONALNEJ przedsiębiorstwo jako „wiązka relacji” teoria agencji teoria kontraktualna teoria kooperacyjna TEORIA ……………………. wszystkie jednostki i grupy, które mogą wpływać na działania lub znajdują się pod wpływem działań zmierzających do realizacji celów organizacji (R. Freeman) ci, którzy wchodzą w interakcję z przedsiębiorstwem, definiują go i nadają sens jego istnieniu (Wick) wiązka i hierarchia celów behawioralnych teoria agencji mówi o wynajmowaniu agenta, mened era. kontraktulana-kotrakty między firmą a dostawcą, partnerami kooperacyjna-z dostawcami, klientami, aspekt państwa, społeczności lokalnej interesariuszy 2011-03-03 3 ETYKA nauka o ……………… zajmująca się opisem, analizą i wyjaśnianiem rzeczywiście istniejącej moralności i ustalaniem dyrektyw moralnego postępowania w świecie biznesu BIZNESU GENEZA KONCEPCJI SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU lata 30. – 50. XX wieku A. Carnegie „Ewangelia bogactwa” zasada miłosierdzia i zasada włodarstwa pracownicy lata 60. XX wieku H. Bowen „Social Responsibilities of Businessman” prawa człowieka, ochrona środowiska lata 70. i 80. XX wieku M. Friedman – „business business is business” R. Freeman – „Strategic Management: A Stakeholder Perspective” wizerunek przedsiębiorstwa GENEZA KONCEPCJI SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU CD . lata 90. XX wieku Global Compact Strategia Lizbońska początek XXI wieku „Green Paper on Corporate Social Responsibility” skandale związane z wielkimi korporacjami (Enron, BP) moralności 2011-03-03 4 GŁÓWNE CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA ROZWÓJ SOB świadomość społeczna (ekologiczna) aktywność organizacji pozarządowych polityka państw i instytucji międzynarodowych rozwój …………………………………………………..
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)