Socjologiczne podstawy edukacji - wywiady - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 868
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
 Socjologiczne podstawy edukacji - wywiady - omówienie - strona 1  Socjologiczne podstawy edukacji - wywiady - omówienie - strona 2

Fragment notatki:

Wywiady:
Formy wywiadu
Ustne—ktoś zadaje nam pytania, ankieter zapisuje odpowiedzi, które usłyszał z naszych ust Pisemne -- pytania zadawane są w formie pisemnej i odpowiedzi są też udzielane w formie pisemnej Kryterium związane z tym na ile możemy go kształcić, a na ile jest on nam narzucony
Skategoryzowany/standaryzowany --wywiad, w którym wszystko od a do z jest ustalone
Bardzo dobry
Dobry
Przeciętny kafeteria (lista wariantów odpowiedzi)
Zły
Bardzo zły
Pytanie powinno być jednoznaczne, pytanie musi być tak ułożone abyśmy my je zrozumieli i osoba odpowiadająca.
Jeśli coś jest pozytywnego, a coś negatywnego to liczba wariantów odpowiedzi powinna być taka sama Otwarte  swoboda w charakterze udzielania odpowiedzi
Swoboda jest czasem pewnym ograniczeniem, ponieważ odpowiedź musimy przemyśleć, dobrze skonstruowana
Pytania znacznie trudniej się opracowuje Półotwarte/ półzamknięte
Filtrujące Projekcyjne -- odnoszą się do wyobrażonej sytuacji np. „wygrałeś 100 tys. zł co z nimi zrobisz?”
Buforowe -odziaływanie pytań jedne na drugie np. badanie na temat trudnych sytuacji w rodzinie, a potem pyta o coś innego niezwiązanego z tematem
Kontrolne -służą pewnej kontroli, pytamy o te same rzeczy kilka razy w badaniu, ale w inny sposób Metryczkowe -

(…)

instytutu badawczego, w jakiej kolejności są pytania, czym się kończy itp.) Nieskategoryzowany/ swobody -ustalamy na wstępie jedynie temat badania, natomiast to o co będziemy pytać, ile będzie pytań zależy od każdego z nas. Jakościowe - nie ma precyzyjnych wyników, przypomina normalną rozmowę, to co wychodzi z tego wywiadu to forma rozmowy
Częściowo skategoryzowany/ pogłębiony -poza tematem badania…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz