Skutki posiadania gestii transportowej przez zagranicznego i polskiego kontrahenta

Nasza ocena:

5
Pobrań: 161
Wyświetleń: 1526
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Skutki posiadania gestii transportowej przez zagranicznego i polskiego kontrahenta - strona 1

Fragment notatki:

Skutki posiadania gestii transportowej przez  zagranicznego i polskiego kontrahenta.    Gestia transportowa - to zastrzeżone w umowie kupna-sprzedaży prawo i obowiązek  zorganizowania transportu i pokrycie kosztów tego transportu, np. jeżeli nasza firma  organizuje transport to gestia transportowa jest po naszej stronie.    Gestia po stronie zagranicznej     Prawie na pewno realizuje się mniejszy zysk od możliwego do osiągnięcia  · Importer nie ma praktycznie żadnej kontroli  nad przesyłką. Nie przekona kontrahenta do zmiany spedytora preferowanego  przez importera  · Importer nie wie do której agencji celnej czy spedytora w Polsce przesyłka przyjdzie,  ponosi więc dodatkowe koszty  · Przy wzroście liczby przesyłek i kontrahentow potrzebne są inwestycje w większe  zapasy magazynowe, sprzet i załogę  · Wydłużony kanał komunikacyjny – zażalenia są zgłaszane do kontrahenta, potem  do winnego zawinienia spedytora  · Wysokie nakłady na transport i logistykę  Gestia po stronie polskiej  Większa szansa na wyższy zysk  · Kontrola nad wyborem spedytora  · Możliwość śledzenia biegu przesyłki  · Szybka odprawa celna  · Przy dużej liczbie przesyłek i kontrahentów możliwość negocjacji cen i warunków  umowy (korzyści skali)  · Znikome niebezpieczeństwo dodatkowych kosztów przy spadku liczby przesyłek  · Obecny w kraju spedytor może szybciej reagować na zażalenia i uwagi  · Przy obsłudze jednego dużego kontrahenta kierowanie tego strumienia towarów  do jednego spedytora powoduje minimalizację kosztów obsługi logistycznej danego  kontrahenta stronie polskiej          ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz