Skutki posiadania gestii transportowej przez zagranicznego i polskiego kontrahenta. Gestia transportowa - to zastrzeżone w umowie kupna-sprzedaży prawo i obowiązek zorganizowania transportu i pokrycie kosztów tego transportu, np. jeżeli nasza firma organizuje transport to gestia transportowa jest po naszej stronie. Gestia po stronie zagranicznej Prawie na pewno realizuje się mniejszy zysk od możliwego do osiągnięcia · Importer nie ma praktycznie żadnej kontroli nad przesyłką. Nie przekona kontrahenta do zmiany spedytora preferowanego przez importera · Importer nie wie do której agencji celnej czy spedytora w Polsce przesyłka przyjdzie, ponosi więc dodatkowe koszty · Przy wzroście liczby przesyłek i kontrahentow potrzebne są inwestycje w większe zapasy magazynowe, sprzet i załogę · Wydłużony kanał komunikacyjny – zażalenia są zgłaszane do kontrahenta, potem do winnego zawinienia spedytora · Wysokie nakłady na transport i logistykę Gestia po stronie polskiej Większa szansa na wyższy zysk · Kontrola nad wyborem spedytora · Możliwość śledzenia biegu przesyłki · Szybka odprawa celna · Przy dużej liczbie przesyłek i kontrahentów możliwość negocjacji cen i warunków umowy (korzyści skali) · Znikome niebezpieczeństwo dodatkowych kosztów przy spadku liczby przesyłek · Obecny w kraju spedytor może szybciej reagować na zażalenia i uwagi · Przy obsłudze jednego dużego kontrahenta kierowanie tego strumienia towarów do jednego spedytora powoduje minimalizację kosztów obsługi logistycznej danego kontrahenta stronie polskiej
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)