Skuteczność motywowania-opracwanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 609
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Skuteczność motywowania-opracwanie - strona 1 Skuteczność motywowania-opracwanie - strona 2

Fragment notatki:

Skuteczność motywowania mierzy się z wykorzystaniem kryteriów:
-wysoki stopień realizacji celów i zadań firmy
-wysoki stopień satysfakcji z pracy
Zależy od wielu czynników m.in.:
a)dostosowanie modelu motywowania do otoczenia zewn. (np. lobby parlamentarne) i wewn. (np. doskonalenie org. pracy, technologii); zapewnienie spójności modelu.
b)konstrukcja modelu motywowania (rozczłonkowanie celów na zadania i dobór zadań do poszczególnych osób, poprawność w konstrukcji mierników oceny stopnia realizacji zadań); rozpoznawanie potrzeb i oczekiwań pracowników.
c)relacje motywowany-motywujący
-jasność stopnia trudności zadań
-konieczność uwzględnienia wpływu pracownika na ich ustalenie i metody ich org.
-ocena przez pracownika siły nagrody, kary w porównaniu z nakładami pracy, z efektami uzyskiwanymi przez innych pracowników
-ważne jest ocenianie przez motywowanych wartości nagrody
-ważna jest otwartość systemu komunikacji
-sposób podejścia i sposób pracy kierowników (zorganizowany sposób, konsekwencja w działaniu, atmosfera otwartości, miara w ocenie innych i siebie taka sama, powinien umieć bronić interesów podwładnych, powinien umieć panować nad emocjami)
d)postrzeganie zasad polityki awansowania w firmie
e)partycypacja (udział) pracowników w zarządzaniu
f)kontrola pracy (najlepsza optymalna czyli pośrednia)
g)wczesne rozwiązywanie konfliktów
h)właściwe sterowanie zmianami w organizacji (z efektywnym udziałem pracowników)
i)doskonalenie sytuacji pracy.
Co niszczy skuteczność:
-przeciążenia- zbyt duża ilość pracy, zbyt duża intensyfikacja
-próba trwałego wyeliminowania inicjatywy pracownika i wszelkich form twórczego myślenia
-potęgowanie uczucia stresu (niedotrzymywanie obietnic, uleganie żywiołowemu następstwu, niekonsekwencja, niepanowanie nad zachowaniami, niekompetencja kierownika, odkładanie w nieskończoność nierozwiązanych problemów)
Pracowników można podzielić na 6 kategorii:
1.gwiazdorzy - podejmujący trudne problemy, innowacyjni, oczekujący uznania, szacunku i realizacji ich pomysłów
2.konie pociągowe - biorą na siebie główne obowiązki i potrzebują stabilizacji, bezpieczeństwa i spokoju
3.przeciętniacy - działają poniżej możliwości a pozostawien8i sami sobie obniżają się - trzeba ich ciągle pilnować i być konsekwentnym
4.sportowcy - pracują zrywami, efektowni działacze, uczestnicy szkoleń, wykorzystywani w akcjach itp., potrafią pracować bardzo intensywnie przez jakiś czas
5.uczniacy - nowo przyjęci, wymagający pomocy, szkoleń, itp.
6.pniaki - niski poziom aspiracji, morale, niskie kwalifikacje, mało przydatni do pracy.


(…)

… Narzędzia
Przymusu zachęty perswazji
Ekonomiczne pozaekonomiczne
Płacowe pozapłacowe -elastyczny czas
-nakazy pracy -konsultacje, rady,
-zakazy -formy org. pracy sugestie ze strony
-polecenia -Formy -nagrody: -awanse szefa
-zalecenia wynagrodzeń pieniężne, -możliwość rozwoju -negocjacje
-normy pracy -tabele płac rzeczowe zawodowego -stawianie celów
-składniki -świadczenia -samodzielność -partycypacja…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz