To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Model motywacji Stanisławy Borkowskiej - zintegrowany model motywowania. Uzyskujemy informacje jak od podstaw zrobić dobry model motywowania. Można w nim uwzględnić kilka członów (etapów):
1.określenie celów, które firma ma realizować (układ celów realizowany przez różne ogniwa). Cele rozpisujemy na bardziej szczegółowe zadania (dezagregujemy). Wraz z zadaniami określamy mierniki ich realizacji.
2.charakterystyka pracowników
analizujemy: a) - kwalifikacje (umiejętności, doświadczenia), - rezultaty uczenia się, po to aby wiedzieć jak dobrać zadania.
Analizujemy też b) to co ludzie chcą osiągnąć: zaspokojenie potrzeb lub osiągnięcie wartości, które cenią.
Hierarchia potrzeb Maslowa:
w organizacji:
Samorealizacji -porywająca praca, możliwość Szacunek samorealizacji, osiągnięcia w pracy
Przynależność -stanowisko służbowe, swoboda w Bezpieczeństwo zakresie decydowania, odpowiedzialność
Fizjologiczne w pracy
-przyjazne stosunki w pracy, pochwały
ze strony przełożonego
-pewność pracy, klarowne ocenianie,
jasny cel
-wynagrodzenie, warunki pracy.
Wartości:
Są to bardzo ważne wartości, aby je wykorzystać należy sprawić by ludzie wierzyli, że je osiągną przez pracę:
-status, wysoki zarobek
-dobra atmosfera
-możliwość rozwoju
-praca w bezpiecznych warunkach
-uznanie kierownika
-praca dająca możliwość wykazania się inicjatywą, pomysłowością itp.
Nie są to wartości uniwersalne (dla wszystkich grup inne). Zależą od wykształcenia.
Potrzeby i wartości poznajemy by najtrafniej stosować motywację zewnętrzną.
3.układ środków motywacji (narzędzi motywowania)
dostosowany do celów i zadań motywującego oraz do potrzeb i oczekiwań pracownika
4.podjęcie działań
gdy pracownik pozytywnie oceni realność zadań i pozytywnie oceni atrakcyjność nagród
5.ocena realizacji zadań
na podstawie określonych w etapie 1. mierników - realizacja nagrody/kary. Wysokość jest przez pracowników oceniana: -w stosunku do innych, -w stosunku do poprzednich nagród, -w stosunku do obietnic, -w stosunku do innych firm
Satysfakcja/zadowolenie (do następnych zadań przystępuje bez barier a nawet z przychylnością) lub brak satysfakcji/zadowolenia (przystępuje z ostrożnością do następnych zadań, jak się to powtarza to tworzy się frustracja i obniżenie efektów pracy)
Zintegrowany model motywowania do pracy
Satysfakcja, zadowolenie
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)