Skuteczna komunikacja w biznesie - case study

Nasza ocena:

5
Pobrań: 609
Wyświetleń: 4725
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Skuteczna komunikacja w biznesie - case study  - strona 1 Skuteczna komunikacja w biznesie - case study  - strona 2 Skuteczna komunikacja w biznesie - case study  - strona 3

Fragment notatki:


Case study
Jesteś szefem firmy zajmującej się produkcją kosmetyków. Zatrudniasz 350 osób.
Produkty firmy są cenione na rynku, receptury kosmetyków uzyskują każdego roku
wyróżnienia branżowe. Przez 3 lata firma systematycznie zwiększała udziały w rynku
średnio o 5%. W tym roku po raz pierwszy odnotowano spadek sprzedaży o 16%. Po
wstępnej analizie okazało się, że problemem jest konflikt między dwoma podstawowymi
działami: technologicznym i marketingu. Dział technologiczny nie przekazywał na czas do
działu marketingu informacji na temat produktów, które są podstawą do przygotowania
materiałów promocyjnych. Dział marketingu, aby zrealizować zadanie zgodnie
z harmonogramem, na bazie wcześniejszych doświadczeń sam przygotowywał opisy
produktów. W efekcie komunikacja nie odpowiadała specyfice towaru, co klienci szybko
zauważyli i zmienili swoje preferencje zakupowe....
Do działu marketingu:
Jestem mocno zaniepokojony, kiedy widzę działania, których nigdy wcześniej nie praktykowaliśmy, przez co cały Wasz wysiłek poszedł na marne, a firma pierwszy raz w historii zanotowała spadek sprzedaży o 16%. Chciałbym, aby kolejna kampania była wzorcem, który pozostanie w Naszej pamięci i będziemy powielać go skutecznie na kolejne akcje sprzedażowe.
Wspólne:
Panowie / Panie – czuję niedosyt, znam Was i wiem w jaki skuteczny sposób działaliście do tej pory. Sytuacja jaka miała miejsce w ostatnim czasie przyniosła Naszej firmie spadki sprzedaży. Mamy już zdiagnozowane przyczyny. Na bazie tych przyczyn zastanówmy się, co zrobić w najbliższym czasie, aby odbudować pozycję rynkową, zaufanie klientów oraz zysk firmy w dłuższym okresie czasu. Oczekuję konkretnych działań, współpracy, a w szczególności ciągłego przepływu informacji tak, abyśmy odnieśli rynkowy sukces po raz kolejny....

Case study
Jesteś szefem firmy zajmującej się produkcją kosmetyków. Zatrudniasz 350 osób.
Produkty firmy są cenione na rynku, receptury kosmetyków uzyskują każdego roku
wyróżnienia branżowe. Przez 3 lata firma systematycznie zwiększała udziały w rynku
średnio o 5%. W tym roku po raz pierwszy odnotowano spadek sprzedaży o 16%. Po
wstępnej analizie okazało się, że problemem jest konflikt między dwoma podstawowymi
działami: technologicznym i marketingu. Dział technologiczny nie przekazywał na czas do
działu marketingu informacji na temat produktów, które są podstawą do przygotowania
materiałów promocyjnych. Dział marketingu, aby zrealizować zadanie zgodnie
z harmonogramem, na bazie wcześniejszych doświadczeń sam przygotowywał opisy
produktów. W efekcie komunikacja nie odpowiadała specyfice towaru, co klienci szybko
zauważyli i zmienili swoje preferencje zakupowe. Zależy Ci na szybkim i polubownym
rozwiązaniu zaistniałego problemu.
1. Zaproponuj działania komunikacyjne, które pozwolą lepiej rozpoznać problem.
2. Zaproponuj działania komunikacyjne, które pozwolą ów problem wyeliminować.
3. Zaproponuj przykładowe komunikaty, z jakimi chcesz się zwrócić do szefów obu
działów.
Rozwiązanie:
Zanim przejdę do odpowiedzi na powyższe pytania, jako podsumowanie całości zaprezentowanego materiału można stwierdzić, że w tym przypadku całkowicie nie zadziałały funkcje komunikacji w organizacji:
Sprawowanie kontroli - gdyby przepływ informacji był na odpowiednim poziomie między działami, a Szefem na pewno miałoby miejsce komunikowanie pożądanego działania.
Motywowanie - ewidentnie te 2 działy nie współdziałają, nie do końca znają bieżące oczekiwania, zamiast poprawiać swoją efekty

(…)

…, odpowiedzi z obu działów kolejnym etapem planu naprawczego będzie znalezienie metod na poprawę wszystkich nie do końca działających procesów poprzez kolejne spotkania, a dokładniej działania, które zostaną na tych spotkaniach podjęte.
Idealnym rozwiązaniem do całej sytuacji będzie powołanie podgrup i praca z różnymi osobami niż do tej pory - wyeliminuje to syndrom grupowego myślenia, który mógł…
… został opisany eksperyment, w którym ludzie bardziej skłonni są np. ocieplić dom, gdy przekaże im się informację o możliwej stracie pieniędzy z tytułu strat ciepła (rachunki wyższe o 20%) niż jeżeli przedstawi się im korzyść w postaci możliwej oszczędności pieniędzy, gdy ocieplą dom (zyskają 20% pieniędzy poprzez niskie rachunki) Zaplanowanie cyklu spotkań (np., każdy poniedziałek, godzina 10:00), dynamicznie, prowadzone przez Szefa, ale z możliwością udziału poszczególnych działów, na pierwszym spotkaniu najlepiej szefów tych działów - uzyskanie efektu zaangażowania poprzez współpracę w grupie
Kolejny etap:
Spotkanie z 2 działów (reprezentantów 8-10 osób w zależności od liczebności), zastosowanie metody burzy mózgów do wypracowania:
Wszystkich przyczyn niepowodzenia (co było konfliktem?), aby skutecznie…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz