OTOCZENIE
SKŁADOWE OTOCZEŃ
Otoczenie ogólne
- rozpatrujemy się go jako segment:
ekonomiczny
techniczny
socjokulturowy
prawno - polityczny
międzynarodowy
otoczenie celowe
konkurenci
klienci
dostawcy
regulatorzy
zawiązki zawodowe
właściciele
sojusznicy strategiczni
Ad1 OTOCZNIE OGÓLNE
segment ekonomiczny - zjawisko globalizacji pokazuje, że „jak Ameryka zaczyna kupować to cały świat ma kupować”
2) sektor techniczny- selekcja możliwości, jakie daje do rozwoju technika i technologia.
3)Sektor socjokulturowy- wyznacza zachowania organizacji, zasady funkcjonowania organizacji z otoczeniem, może wyznaczyć ramy działania
Sektor prawno - polityczny- łączy się z aspektem międzynarodowym (globalizacja)
Ad2 OTOCZENIE CELOWE
Hipermarkety: elementy tworzenie, które rzucają się klientowi w oczy, wielki wózek itp.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)