Sektory w e-zarządzaniu

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 945
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Sektory w e-zarządzaniu - strona 1 Sektory w e-zarządzaniu - strona 2 Sektory w e-zarządzaniu - strona 3

Fragment notatki:


Sektory e-zarządzanej gospodarki Wspólne fundamenty • E-zarządzania i: - E-marketingu - E-finansów - E-pracy - E-bankowości - E-logistyki - i.t.d. Zastosowanie IT w zarządzaniu • W istocie sprowadza się do wykorzystania tak zwanych produktów cyfrowych , w szczególności: - Oprogramowania - Uruchamianego Cechy produktów cyfrowych • „ Wirtualność” - Brak kształtu (formy) - Brak masy - Brak opakowania - Brak potrzeby fizycznych dostaw - Brak odbicia w lustrze - Brak cienia • Przedmiot handlu (a więc kupna i sprzedaży) Rodzaje produktów cyfrowych • Dokumenty • Dzieła autorskie • Pieniądze • „ Gadżety” cyfrowe • Oprogramowanie Usługi cyfrowe • Usługodawca -osoba fizyczna (prawna) - sieciowe doradztwo gospodarcze - konfigurowanie i pielęgnacja przez sieć wcześniej zakupionych dóbr elektronicznych - wywoływanie przekazanych pocztą elektroniczną zdjęć - nauczanie na odległość (e-learning) - przygotowywanie tłumaczeń dokumentów na inne języki - projektowanie i implementacja witryn internetowych - pisanie różnego rodzaju dokumentów, często na dowolny temat, w ciągu 24 godzin (!!) Usługi cyfrowe • Usługodawca -wirtualny - doradztwo dotyczące zachowań na rynkach kapitałowych (zakup/sprzedaż papierów wartościowych) - podgląd osób odwiedzających nasz profil na portalu społecznościowym - prognozowanie rynkowe - internetowa ankietyzacja - publikowanie w Internecie multimedialnych treści - udostępniane sieciowych, współdzielonych folderów, umożliwiających przemieszczanie się po świecie bez osobistego laptopa - generowanie raportów oryginalności przedłożonych dokumentów, ze wskazaniem wykrytych zapożyczeń (usługa oferowana m. in. przez popularny w Polsce serwis plagiat.pl) Ekonomiczne cechy produktów cyfrowych • Niezniszczalność • Replikowalność • Transformowalność Preferencje • Świadczenie usług a nie sprzedaż produktów, np. - Video on demand - Doradztwo sieciowe - Appletzamiast MS-Word (Google Docs) Przepływ do sektora niematerialnego

(…)


•Nie wszystkie produkty (usługi) mogą „przepłynąć”, np. odzież, wyżywienie Przepływ do sektora produktów wirtualizujących się
•Dobra materialne, które są mniej lub bardziej specjalizowanymi komputerami:
-E-urządzenia
-Także samochody (Galileo, ADAS)
•Usługi
-E-bankowość
-E-administracja
Sektor nowych e-produktów
•Oprogramowanie -brak odpowiednika gospodarce klasycznej
•Widżety(ang. Widgets)
Awatary, np. w SecondLife
•Nowe usługi:
-np. zespołowe gry sieciowe (w tym hazardowe), wideokonferencje, fora internetowe, umożliwiające kontakt (współpracę) ludzi i programów (np. agentów software'owych) bez ograniczeń geograficznych i czasowych
Wspólne procesy różnych form e-zarządzania
•Promocja (oferowanych produktów i usług)
•Negocjacje zmierzające do znalezienia partnerów biznesowych i uzgodnienia…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz