To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Sektory e-zarządzanej gospodarki Wspólne fundamenty • E-zarządzania i: - E-marketingu - E-finansów - E-pracy - E-bankowości - E-logistyki - i.t.d. Zastosowanie IT w zarządzaniu • W istocie sprowadza się do wykorzystania tak zwanych produktów cyfrowych , w szczególności: - Oprogramowania - Uruchamianego Cechy produktów cyfrowych • „ Wirtualność” - Brak kształtu (formy) - Brak masy - Brak opakowania - Brak potrzeby fizycznych dostaw - Brak odbicia w lustrze - Brak cienia • Przedmiot handlu (a więc kupna i sprzedaży) Rodzaje produktów cyfrowych • Dokumenty • Dzieła autorskie • Pieniądze • „ Gadżety” cyfrowe • Oprogramowanie Usługi cyfrowe • Usługodawca -osoba fizyczna (prawna) - sieciowe doradztwo gospodarcze - konfigurowanie i pielęgnacja przez sieć wcześniej zakupionych dóbr elektronicznych - wywoływanie przekazanych pocztą elektroniczną zdjęć - nauczanie na odległość (e-learning) - przygotowywanie tłumaczeń dokumentów na inne języki - projektowanie i implementacja witryn internetowych - pisanie różnego rodzaju dokumentów, często na dowolny temat, w ciągu 24 godzin (!!) Usługi cyfrowe • Usługodawca -wirtualny - doradztwo dotyczące zachowań na rynkach kapitałowych (zakup/sprzedaż papierów wartościowych) - podgląd osób odwiedzających nasz profil na portalu społecznościowym - prognozowanie rynkowe - internetowa ankietyzacja - publikowanie w Internecie multimedialnych treści - udostępniane sieciowych, współdzielonych folderów, umożliwiających przemieszczanie się po świecie bez osobistego laptopa - generowanie raportów oryginalności przedłożonych dokumentów, ze wskazaniem wykrytych zapożyczeń (usługa oferowana m. in. przez popularny w Polsce serwis plagiat.pl) Ekonomiczne cechy produktów cyfrowych • Niezniszczalność • Replikowalność • Transformowalność Preferencje • Świadczenie usług a nie sprzedaż produktów, np. - Video on demand - Doradztwo sieciowe - Appletzamiast MS-Word (Google Docs) Przepływ do sektora niematerialnego
(…)
…
•Nie wszystkie produkty (usługi) mogą „przepłynąć”, np. odzież, wyżywienie Przepływ do sektora produktów wirtualizujących się
•Dobra materialne, które są mniej lub bardziej specjalizowanymi komputerami:
-E-urządzenia
-Także samochody (Galileo, ADAS)
•Usługi
-E-bankowość
-E-administracja
Sektor nowych e-produktów
•Oprogramowanie -brak odpowiednika gospodarce klasycznej
•Widżety(ang. Widgets)
•Awatary, np. w SecondLife
•Nowe usługi:
-np. zespołowe gry sieciowe (w tym hazardowe), wideokonferencje, fora internetowe, umożliwiające kontakt (współpracę) ludzi i programów (np. agentów software'owych) bez ograniczeń geograficznych i czasowych
Wspólne procesy różnych form e-zarządzania
•Promocja (oferowanych produktów i usług)
•Negocjacje zmierzające do znalezienia partnerów biznesowych i uzgodnienia…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)