Roznice w uczeniu się ludzi dorosłych i dzieci
Funckej psychiczne uwiklane w proces uczenia się.
Zmiany funkcji psychicznej
funkcje niższe (dzieci) wyższe (dorosli)
wokół funkcji organizuje się aktywność człowieka
dz: f.spostrzegania f.pamięci
dz: f. Z myśleniem pojęciowym
stres: człowieka powraca do wcześneijszych funkcji
Obszary różnic w uczeniu się dzieci i dorosłych
Dziecko
Struktura wiedzy:
słabo zróżnicowana
źródło wiedzy- doświadczenie
wiedza naturalna
Dominujące funkcje psychiczne zaangażowane w proces
funkcje niższe
spostrzeganie i pamięć
Motywacja do uczenia się
wewnętrzna
Nastawienei do treści kształcenia
na proces
Podstanośc na zmiany
pierwotna postawa twórcza, gotowośc do bawienia się, otwartośc, plastycznosc
Rola kontroli i oceny
brak zróżnicowania, ocena osoby/ zachowania, potrzeba oceny afirmującej
Dorosły
S.W
dobrze zróżnicowana
źródło- przekaz społeczny
wiedza naukowa
funkcje wyższe
myślenie pojęciowe
zewnętrzna
na efekt
postawa bycia efektywnym, postawa bycia użytecznym, boi się ryzyka, stereotypowość
silne zroznicowanie: osoba/zachowanie
potrzeba oceny formatywnej
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)