To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Równanie ruchu samochodu, z objaśnieniem składników oporu ruchu.
Przedstawia sumę rzutów wszystkich sił wzdłużnych działających na pojazd na nawierzchnię drogi:
Fn = Px + Ft + Fs + Fb + Fs + Fu Gdzie: Fn - reprezentuje siłę napędową pokonującą wszystkie opory Fu = Tu /rd Px - Opór powietrza
Ft - Opór toczenia
Fw - Opór wzniesienia
Fb - Opór bezwładności
Fs - Opór skrętu
Fu - Opór uciągu
Podział towarowych wagonów kolejowych.
Pod wzdględem przeznaczenia i cech wagony towarowe dzielą się na:
1- wagony kryte
2- wagony niekryte
a) węglarki
b) platformy
c) platformo - węglarki
3- wagony do przewozu cieczy, gazów i materiałów sypkich lub sproszkowanych
a) cysterny
b)garnkowe
c) zbiornikowe
4- wagony specjalne
a) do przewozu owoców
b) do przewozu nierogacizny i drobiu
c) służbowe
5- wagony techniczno gospodarcze
a) do wewnętrznego użytku kolei nie wykonujące przewozu przesyłek
b) tarowe
c) skrajne
6- żurawie kolejowe na podwoziach wagonowych i pługi odśnieżne Pod względem liczby osi w wagonie dzielimy na:
wagony o swobodnych osiach
wagony wózkowe
Pod względem przeznaczenia wagony towarowe dzielimy na:
do przewozu handlowych
do użytku wewnętrznego PKP
Pod względem posiadacza wagony towarowe dzieli się na:
wagony należące do PKP
wagony prywatne włączone do taboru PKP
Rodzaje trakcyjnych pojazdów szynowych.
Z punktu widzenia przeznaczenia eksploatacyjnego rozróżnia się:
Lokomotywy
Pasażerskie
Towarowe
Manewrowe
Uniwersalne
Wagony silnikowe i zespoły trakcyjne
Pasażerskie
Specjalne
Zespoły trakcyjne dzielą się ponadto ze względu na rodzaj ruchu do którego są przystosowane:
1 - Ruch dalekobieżngo na liniach z wysokimi i niskimi peronami
2 - Ruchu lokalnego lub podmiejskiego
3 - Ruchu podmiejskiego
Zespoły trakcyjne dzielą się ponadto ze względu na liczbę wagonów wchodzących w ich skład:
Dwuwagonowe
Trzy- i więcej wagonowe
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)