To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Podstawy eksploatacji obiektów transportu lądowego Stacje kolejowe Pociąg • ,,Skład wagonów sprzęgnięty z czynnym pojazdem trakcyjnym lub sam pojazd trakcyjny, odpowiednio osygnalizowany, obsadzony przez drużynę pociągową, oznaczony numerem, przygotowany do drogi lub znajdujący się w drodze" Pociągi wg sposobu kursowania: • Stałe - kursują wg rozkładu jazdy • Niestałe - kursują na podstawie osobnego zarządzenia Pociągi wg rodzajów: • Pasażerskie • Towarowe • Służbowe • Lokomotywy luzem Cechy ruchu towarowego • Nieregularny ruch pociągów • Duża różnorodność wagonów (kryte i otwarte/wagony specjalizowane - cysterny na ciecze, gazy, lodówki) • Konieczność prowadzenia wyspecjalizowanych prac przeładunkowych (wywrotnice boczne i czołowe — odpowiednia konstrukcja węglarki / wyładunek na estakadach i do zbiorników wgłębnych - wagony samowyładowcze) • Stosunkowo mała średnia prędkość jazdy pociągu Cechy ruchu pasażerskiego • Ustalony w długich okresach skład poszczególnych pociągów • Duża jednorodność wagonów (2 klasy) • „samozaładunek" podróżnych • Staranne przygotowanie składów pociągowych do drogi (np. wagony restauracyjne, sypialne) • Zapewnienie dostępu do usług pasażerom • Problem zapewnienia bezpiecznego i szybkiego wsiadania i wysiadania z pociągów oraz pobytu na peronach (szerokość, długość i wysokość peronów, szerokość drzwi wagonów) • Duża średnia prędkość jazdy pociągu • Integracja komunikacji pasażerskiej (przewóz samochodów, dworce kolejowo-lotnicze, kolejowo- autobusowe)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)