Stacje kolejowe - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 1029
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Stacje kolejowe - wykład - strona 1 Stacje kolejowe - wykład - strona 2

Fragment notatki:

Podstawy eksploatacji obiektów transportu lądowego      Stacje kolejowe  Pociąg  •    ,,Skład wagonów sprzęgnięty z czynnym pojazdem trakcyjnym lub sam pojazd trakcyjny,  odpowiednio osygnalizowany, obsadzony przez drużynę pociągową, oznaczony numerem,  przygotowany do drogi lub znajdujący się w drodze"  Pociągi wg sposobu kursowania:  •    Stałe - kursują wg rozkładu jazdy  •    Niestałe - kursują na podstawie osobnego zarządzenia  Pociągi wg rodzajów:  •    Pasażerskie  •    Towarowe  •    Służbowe  •    Lokomotywy luzem    Cechy ruchu towarowego  •   Nieregularny ruch pociągów  •   Duża różnorodność wagonów (kryte i otwarte/wagony specjalizowane - cysterny na ciecze, gazy,  lodówki)  •   Konieczność prowadzenia wyspecjalizowanych prac przeładunkowych (wywrotnice boczne i  czołowe — odpowiednia konstrukcja węglarki / wyładunek na estakadach i do zbiorników wgłębnych  - wagony samowyładowcze)  •   Stosunkowo mała średnia prędkość jazdy pociągu    Cechy ruchu pasażerskiego  •    Ustalony w długich okresach skład poszczególnych pociągów  •    Duża jednorodność wagonów (2 klasy)  •    „samozaładunek" podróżnych  •    Staranne przygotowanie składów pociągowych do drogi (np. wagony restauracyjne, sypialne)  •    Zapewnienie dostępu do usług pasażerom  •    Problem zapewnienia bezpiecznego i szybkiego wsiadania i wysiadania z pociągów oraz pobytu na  peronach (szerokość, długość i wysokość peronów, szerokość drzwi wagonów)  •    Duża średnia prędkość jazdy pociągu  •    Integracja komunikacji pasażerskiej (przewóz samochodów, dworce kolejowo-lotnicze, kolejowo- autobusowe)                    ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz