Role w zespole - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 987
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Role w zespole - wykład - strona 1 Role w zespole - wykład - strona 2

Fragment notatki:

ROLE W ZESPOLE
Rola kierownika zespołu
Moderuje współpracę w zespole
Jest odpowiedzialny za osiągnięcie celu
Odpowiada za „przedsiębiorczą” realizację projektu, to znaczy cały czas szuka wraz z zespołem rozwiązań, w których jest najlepszy stosunek nakładu do korzyści
Kierowanie projektem jest zadaniem polegającym na zarządzaniu
Podstawy efektywnego kierowania zespołem
- szczera i otwarta osobowość
- człowiek, któremu bardziej zalezy na pracy i jej wynikach niż na władzy
- taka os. nie powinna dominować nad innymi członkami, ani nimi manipulować
- kierownik nie przedst.. zespołowi wyznaczonego przez siebie celu, ae wypracowuje cel razem z zespołem
- po ustaleniu celów każdemu prcownikowi powinno zostać przydzielone wynikające z nich zadanie
- Ani identyfikacja z zadaniem ani odpowiedzialność za wynik nie mogą zostać przeniesione na kierownika
- cały zespół musi zdecydować czy rozwiązanie jest już kompletne, czy też jeszcze czegoś brakuje
- akceptacja/interpretacja wyników pracy zespołowej
- przekazanie wszystkich niezbędnych informacji
- poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów
- uważanie sugestii za pomoc, a nie za krytykę
- dopuszczenie indywidualnego rozwoju członków zespołu
- trzymanie się reguł zespołowych
Role zespołowe
Kierownik/moderator- os. te mają na uwadze projekt jako całość i zapobiegają na przykład jednostronnym korzyściom da jednego działu; ustalają tez cele, tworzą bodźce do pracy i przypominają o konieczności stosowania się do wcześniejszych ustaleń; są dominujące, ale nie chcą górować nad innymi; potrafią udzielić krytycznej informacji zwrotnej, jeśli odkryją błąd, ale nigdy nie krytykują dla zasady; potrafią ocenić słabe i mocne strony członków zespołu oraz delegować zadania; potrafią ustalic priorytety i moderować procesy podejmowania decyzji bez narzucania innym członkom zespołu swojego zdania
Realizator/koordynator- nastawienie na osiągnięcie celów i wyników przy pomocy innych członków zespołu; podstawowa cecha to lojalność; funkcja: nadanie kształtu wysiłkom zespołu, sporządza plany działania i ustala czas wykonania; chętnie nadaje struktury i inicjuje dyskuję, aby powiązać ze sobą pomysły oraz cele i z praktycznych przemyśleń stworzyć pojedynczy, możliwy do zrealizowania projekt cząstkowy, który popycha wtedy do decyzji i realizacji, nawet wbrew inercji w zespole; odrzuca spekulacje i pomysły, które nie mają wyraźnego związku z wykonywamnym zadaniem
Kreatywny pomysłodawca- źródło oryginalnych idei, inicjatyw i propozycji; jego pomysły wyróżniają się oryginalnością i radykalnym podejściem do przeszkód i problemów; zawsze szuka niekonwencjonalnych rozwiązań; ważniejsze są głowne problemy u ich podstawy niż praca nad szczegółami; z reguły ufni i otwarci; dają się ponieść, ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz