Rodzaje nawierzchni drogowych-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 546
Wyświetleń: 3640
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Rodzaje nawierzchni drogowych-opracowanie - strona 1 Rodzaje nawierzchni drogowych-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

Rodzaje nawierzchni drogowych
Układ warstwowy nawierzchni podatnej: warstwa ścieralna (bitumiczna), warstwa wiążąca (bitumiczna), podbudowa (kruszywo zagęszczone mechanicznie)
Układ warstwowy nawierzchni sztywnej: warstwa betonowa, podbudowa (chudy beton), ulepszone podłoże(kruszywo zagęszczone mechanicznie)
Układ warstwowy drogi rzymskiej: bruk z płyt kamiennych, drobne kamienie spojone zaprawą cementową, duże kamienie spojone zaprawą cementową, kamień łamany, ubita glina Nawierzchnia tłuczniowa: jedna lub dwie warstwy z tłucznia kamiennego, podłoże naturalne lub ulepszone Nawierzchnie nieulepszone - tłuczniowe, żwirowe, brukowcowe
Nawierzchnie ulepszone - kostkowe, klinkierowe, bitumiczne, betonowe
Nawierzchnia asfaltowa - warstwa ścieralna, wiążąca, górna warstwa podbudowy, dolna warstwa podbudowy, warstwa mrozoodporna, warstwa gruntu stabilizowanego cementem
Nawierzchnia betonowa - płyta betonowa, podbudowa, warstwa mrozoodporna, warstwa gruntu stabilizowanego cementem, Nawierzchnia z kostki drogowej - kostka drogowa, podsypka piaskowo-cementowa, podbudowa zasadnicza
Podbudowy sztywne - rodzaje - z chudego betonu, z gruntu stabilizowanego cementem,
z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie i betonu asfaltowego, betonu asfaltowego,
Podbudowy podatne - rodzaje - z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, tłucznia kamiennego, betonu asfaltowego, z piasku otaczanego asfaltem, z gruntu lub kruszywa stabilizowanego spoiwem hydraulicznym, z chudego betonu, Rodzaje podbudów drogowych i zastosowanie w zależności od kategorii ruchu - wyróżniamy podbudowy zasadnicze oraz podbudowy pomocnicze. Przy nawierzchniach podanych podbudowa zasadnicza wymagana jest dla każdej drogi ulepszonej każdego ruchu KR, jest to główna nośna warstwa w całej drodze. Podbudowy pomocnicze stosujemy dla dróg ulepszonych od KR2doKR6. Grubość podbudowy zależy od rodzaju nawierzchni, podbudowy i kategorii ruchu. Przy nawierzchniach sztywnych stosujemy zawsze podbudowę zasadniczą bez względu na kategorię ruchu, natomiast podbudowa pomocnicza stosowana jest przy wyborze podbudowy z betonu asfaltowego lub z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Grubość podbudowy zależy od rodzaju podbudowy, grubości nawierzchni oraz kategorii ruchu.
Podbudowa
Rodzaje podbudów drogowych i zastosowanie w zależności od kategorii ruchu
- z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie lub z tłucznia
- z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie
- z gruntu lub kruszywa stabilizowanego spoiwem hydraulicznym
- z chudego betonu - z mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz