Reklama w prasie - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 903
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Reklama w prasie - wykład - strona 1 Reklama w prasie - wykład - strona 2

Fragment notatki:

Reklama w prasie
REKLAMA - perswadowanie, nakłanianie, zachęcanie do kupna/nabycia jakiegoś towaru/usługi/produktu - przekaz pośredni (za pomocą mediów) lub bezpośredni (osobiście)
Za pomocą Tel. Komórkowych, billboardów - narzędzie komunikacji między nadawcą, producentem i odbiorcą - dobra reklama przekazuje inf. Co jak i gdzie reklamy tworzą wyspecjalizowane domy reklamowe,agencje
Reklama: - prasowa - telewizyjna - radiowa - internetowa -kryptoreklama - mailingowa - reklama polityczna - reklama społeczna - zewnętrzna - podprogowa Life style - związane z określonym sposobem życia
Reklama - źródło dochodów - nie powinna budzić wątpliwości
Reklama powinna dot. danego regionu 50% region 28% - lokalna 8% - ogólnopolska
1970 - pojawił się kolor
Reklama prasowa przerasta o tyle inne reklamy, że możemy dany produkt dotknąć/zobaczyć/wypróbować, jeśli są próbki; opakowanie można wziąć do sklepu i pokazać czego się chce
Podział reklamy prasowej: - drobne ogłoszenia - reklama modułowa - reklamy ogólnopolskie / lokalne / wspólne /międzynarodowe
Dodatki treściowe / gadżety kupony rabatowe (najczęściej w life stylowych)
- wypożyczanie gazety - w księgarniach typu np. Empik tworzy się salony/kąciki prasowe - otwarte drzwi redakcji - zmiana barw czyli zmiana systemu identyfikacji wizualnej / logotypu - lekcje filharmonii - okładka - pisanie od tyłu, teksty rosnące, naszpikowane główkami - uatrakcyjnianie wizualne - spersonalizowana gazeta (niemiecki pomysł - codziennie przesyłanie materiałów dot.konkretnych kategorii/dziedzin) i dołączane reklamy do tego Reklama niestandardowa - wyróżnia się formą /treścią (nietuzinkowa, niecodzienna) - nie można tylko powiedzieć, że coś jest najlepsze - to praktycznie nie działa
- Memostick (książeczka, karteczka - charakter społeczny lub komercyjny) - „skrzydełko okalające” - dodatkowe strony obejmujące gazetą lub dodatek np. w postaci kalki - doczepiony katalog Rossmanna - część reklamowa wystająca poza standardowy format - paski - zapałki +TVP - łączenie różnych gatunków papieru - doklejona - trójwymiarowa - składane w niecodzienny sposób - plakatowe - karty/pocztówki - podstawki pod piwo - przypinki - reklama stożkowa - wyciąganki - karty grające / strony - ziarenka do zasadzenia - smycze, długopisy, kubki, zakładki do książek
2
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz