reklama - media

Nasza ocena:

5
Pobrań: 315
Wyświetleń: 2842
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
reklama - media - strona 1 reklama - media - strona 2 reklama - media - strona 3

Fragment notatki:

Często pojawia się tam nazwisko pani Hanny Gronkiewicz-Waltz, jako tej która podpowiadała hasła i sposoby reklamy. przedstawiona i rozebrana na części pierwsze jest nie tylko reklama telewizyjna ale także radiowa. Wszystkie rodzaje reklamowych komunikatów, bez znaczenia za pomocą którego środka przekazu nadawanych, pełnią podobną rolę. Ich zadaniem jest szerzenie wśród potencjalnych nabywców informacji na temat walorów zachwalanego produktu. W tej notatce zwrócono uwagę na szczegóły i detale od których w reklamie zależy najwięcej.

Reklama to sztuka redukcji" . Zredukowanie potencjalnego klienta do pozycji biernego odbiorcy komunikatu reklamowego, a także, poprzez adekwatne zabiegi stylistyczne, próba pozbawienia owego konsumenta, choćby najmniejszej chęci rzeczowej analizy zasłyszanego, czy też przeczytanego tekstu - to główne założenia w procesie tworzenia "dobrej" reklamy. Pojęcie to, wbrew swojemu brzmieniu, nie łączy się bezpośrednio z jakością propagowanego produktu. Wynik swoistej "emocjonalnej gry" nadawcy z odbiorcą reklamy, zależny jest od kunsztu twórcy oraz pewnego rodzaju odporności konsumenta. Badania nad metodami intensyfikacji perswazyjnej funkcji tekstów tego rodzaju, trwają nieprzerwanie od wielu lat. Przemiany podejścia odbiorców, zmiany stylu ich życia, wymagają szybkich reakcji ze strony producentów reklam, chcących zachować odpowiednią komunikatywność i aktualność wysyłanych przekazów. Niezliczone systemy oddziaływania na klienta prezentują różny poziom przydatności, w zależności od czasu, regionu geograficzno-kulturalnego, czy też indywidualnej specyfikacji społeczności. Postaram się dokonać wnikliwej analizy poszczególnych sposobów wywierania podświadomej presji skorzystania z proponowanych artykułów i usług na konkretnych, w mojej ocenie, odpowiednio obrazujących zagadnienie, przykładach reklam: prasowej, radiowej i telewizyjnej.Mechanizmy rządzące reklamą prasową krystalizowały się przez cały okres istnienia tego medium. Pomijając, wynikające z ograniczenia dostępu tej formy komunikacji do zmysłu wzroku, uwarunkowania nadawcze, dostrzec należy przede wszystkim uniwersalność większości zasad rządzących reklamowym kunsztem. Informacyjność, możliwość łatwego zapamiętania i skala siły oddziaływania na odbiorcę, to cechy, na które pilną uwagę zwracać muszą twórcy sztuki reklamowej, w celu maksymalizacji pożądanych efektów perswazyjnych. Omówmy dla przykładu reklamę znalezioną w popularnym dzienniku. Slogan brzmiący "na pełnych obrotach", opatrzony dodatkowymi informacjami w postaci - "Petro-Oil to więcej niż marka wysokiej jakości olejów i smarów. Stale się rozwijamy, otwieramy na nowe możliwości. Teraz nie tylko dostarczamy Wam nasze produkty, gwarantujemy także specjalistyczny serwis (GRATIS!*).Po prostu pracujemy na pełnych obrotach.* Tylko dla naszych stałych odbiorców."Zajmijmy się początkowo przedstawieniem i wpływem szaty graficznej, będącej podkładem dla reklamowego tekstu, nie pozbawionej bynajmniej własnych treści. Poziom estetyki przedstawienia, dobór użytych kolorów, wszystko to wpływa na pierwszą reakcję, obojętnego z początku, odbiorcy. Zestawienie kolorów niebieskiego i żółtego zastosowane w tej reklamie daje kojący, uspokajający efekt. Jaskrawy kontrast spokojnej barwy popołudniowego nieba, z odcinającą się delikatnie słoneczną żółcią, zwraca pierwszą uwagę patrzącego na szczegóły i tekst zawarty w obrębie jasnego koloru. Nie dziwi nas więc fakt, że wspomniany wyżej slogan, wygląd przedstawianego pr

(…)

…". "...Donatywę..." podpisali członkowie kapituły: Leszek Pawłowicz, Jerzy Lewandowski oraz Hanna Gronkiewicz-Waltz", ma na celu uzyskanie tego samego efektu, co omawiana wcześniej reklama, nadawca skorzystał jednak w tym przypadku, ze zgoła innych metod oddziaływania na odbiorcę. W tym przypadku postawiono na maksymalizację efektu uwiarygodnienia produktu w oczach ewentualnego nabywcy. Użyto kilku sposobów językowych, wzmacniając dodatkowo osiągany przekaz, wyglądem strony graficznej. W tekście, prócz wysoce sugestywnej nazwy, kojarzącej się jednoznacznie z siłą przebicia, solidnością i trwałością, odnajdujemy szereg informacji, służących ukazaniu pozycji reklamowanej usługi finansowej na odpowiadającym jej rynku. Świadomość wysokiej jakości kredytu mieszkaniowego, poświadczonej otrzymaniem, nie mówiącej…
… tego wypowiedzenia. Reklama ta jest krótka i zwięzła. Prezentowana w okresie przedświątecznym spełni narzuconą jej rolę. Przeanalizujmy treść oraz wpływ telewizyjnej reklamy soków Fortuna. Zastosowano tutaj wspomniany wyżej sposób próby przemycenia do podświadomości odbiorców melodii i tekstu, który pomimo dużej prostoty, służącej ułatwianiu jego zapamiętania, zawiera wiele zasobnych znaczeniowo sformułowań…
… jednak, każdy kolejny przekaz tej treści płynąć będzie wprost do zaznajomionej z nią podświadomości, tworząc efekt przyjemnej swojskości piosenki. Powtarzany mimowolnie, powracający, odbijający się echem motyw spowoduje nieświadomą analizę zawartych w piosence treści. Neutralny frazeologizm "fortuna kołem się toczy", okazał się dla twórców reklamy, idealnym materiałem do swoistego "przeszczepu znaczeniowego". Zabieg…
… produkt, z przyziemnie brzmiącej kostki KNORR, w nadzieję na zyskanie nagrody, bogactwa. Ewentualny klient kupuje więc wiarę w zdobycie pojazdu z mniej znaczącym dodatkiem w formie rosołowej kostki. Zastanawiać może metoda wpływania na decyzje konsumenckie zastosowana w radiowej reklamie herbaty Lipton. Forma łatwo wpadającej w ucho, nie trudnej do zapamiętania piosenki, stosowana jest stosunkowo często…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz