To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
1. Reklama jako instrument komunikowania marketingowego 1. Reklama. Zakres pojęcia - proces komunikowania marketingowego - wszelka płatna, bezosobowa forma prezentowania i popierania dóbr, usług, osób lub idei przez konkretnego sponsora - płatny przekaz mający na celu informowanie i/lub wpłynięcie na jednostkę lub grupę ludzi - reklama jest źródłem i/lub przekazem informacji o produkcie i ma za zadanie skłonić konsumenta do zakupu 2. Reklama a inne instrumenty komunikowania marketingowego - sprzedaż osobista - bezpośrednie prezentowanie oferty przedsiębiorstwa przez sprzedawcę konsumentowi - promocja sprzedaży - krótkookresowe działania, których celem jest stymulowanie większych zakupów - public relations - działalność, której celem jest ustanowienie i utrzymanie wzajemnego zrozumienia pomiędzy organizacją a jej otoczeniem - marketing bezpośredni - interaktywny system zindywidualizowanych działań marketingowych, wykorzystujących dowolne media - sponsoring - wspomaganie przedsięwzięcia, osoby lub instytucji w zamian za korzyści promocyjne dla podmiotu sponsorującego 3. Rodzaje reklamy - reklama produktowa nastawiona na sprzedaż produktów nastawiona na budowanie wizerunku produktu - reklama wizerunkowa nastawiona na budowanie wizerunku firmy (reklama a public relations) 4. Cele reklamy - podstawowy cel wpływ na sprzedaż produktów wpływ na wizerunek produktu (firmy) - cele pośrednie (model AIDA) A - zwrócić uwagę I - zainteresować D - wzbudzić pożądanie A - doprowadzić do działania - cele pośrednie (model DAGMAR) Świadomość istnienia produktu (firmy) Zrozumienie, czym jest dany produkt Nabranie przekonania do zakupu Działanie zgodne z zamierzeniem nadawcy 5. Istota komunikowania marketingowego - proces przekazywania informacji pomiędzy przedsiębiorstwem (nadawcą) a jego otoczeniem (odbiorcą) poprzez określony kanał i środki (oraz nośniki) komunikowania - podstawowe elementy komunikowania marketingowego 2 - nadawca reklamy rzeczywisty nadawca - niejasno określony pozorny nadawca - bohater reklamy - kanał (medium) media masowe (telewizja, prasa, radio, kino) media zewnętrzne media nowe (Internet, telefonia komórkowa) ambient media - szumy (zakłócenia) zakłócenia zewnętrzne - np. hałas zakłócenia wewnętrzne - dotyczą cech i predyspozycji uczestników procesu komunikowania reklamowego zakłócenia semantyczne - błędy w kodowaniu i dekodowaniu informacji 6. Specyfika przetwarzania informacji reklamowej - po stronie odbiorcy - odbiorcy nie oczekują na tego typu sytuację komunikacyjną - człowiek traktuje siebie jako osobę niezależną - człowiek przecenia wpływ świadomych motywów działania - dla przeciętnego odbiorcy oferowany w komunikatach reklamowych produkt jest stosunkowo mało istotny
(…)
… i często nie potrafią uzasadnić tego, dlaczego zachowali się w określony sposób 10. Funkcje reklamy - informacyjna - perswazyjna - przypominająca 11. Model FCB 1.Reklama informacyjna - samochód, dom, usługi finansowe - demonstracja produktu - tekst informacyjny - korzyści racjonalne - wiarygodność nadawcy 2.Reklama emocjonalna - biżuteria, kosmetyki, modna odzież, obuwie sportowe - wywieranie wrażenia - obraz - korzyści emocjonalne - atrakcyjność nadawcy - władzy 3.Reklama tworząca nawyk - artykuły żywnościowe,, benzyna, farmaceutyki - przypominanie - tworzenie nawyku - często quasi racjonalność - korzyści bycia wiernym konsumentem - wiarygodność przeciętnego konsumenta bądź eksperta 4.Reklama daje satysfakcję - papierosy, piwo, napoje chłodzące, słodycze - tworzenie wizerunku produktu przynoszącego…
… nadawca - bohater reklamy - kanał (medium) media masowe (telewizja, prasa, radio, kino) media zewnętrzne media nowe (Internet, telefonia komórkowa) ambient media - szumy (zakłócenia) zakłócenia zewnętrzne - np. hałas zakłócenia wewnętrzne - dotyczą cech i predyspozycji uczestników procesu komunikowania reklamowego zakłócenia semantyczne - błędy w kodowaniu i dekodowaniu informacji 6…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)