Rejestracja znaku towarowego - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 770
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Rejestracja znaku towarowego - wykład - strona 1 Rejestracja znaku towarowego - wykład - strona 2

Fragment notatki:

M. K_pi_ski. Notatka składa się z 2 stron.
Wykład 10 - 12.12.2012 1. Przeszkody rejestracji znaku towarowego: bezwzględne - uniemożliwiają rejestracje znaku niezależnie od tego czy istnieją kolizje mdzy rejestrowanym znakiem a innymi znakami
względne - uniemożliwiają rejestracje ze względu na to , że są już prawa podmiotowe innych osób uniemożliwiające rejesracje znaku art 132 ust 2 - identyczność znaku i identyczność towaru - wówczas urząd patentowy musi odmówić. Zasadnicze znaczenie ma punkt drugi tego artykułu w którym przewiduje się, że nie jest dopuszczalna rejestracja znaku który byłby identyczny lub podobny do znaku który już jest chroniony. Podobieństwo towarów i podobieństwo oznaczeń muszą prowadzić do oceniającego w urzędzie patentowym badacza czy klenci mogą zostać wprowadzeni w błąd czy nie. Jeżeli towar ten jest przezaczony dla konsumenta to obowiązuje tu model konsumenta racjonalnego, znającego, pamiętającego towar. Z kolei jeszcze bardziej świadomy jest konsument profesjonalny. Znak identyczny lub podobny do znaku renomowanego. Znak renomowany nie jest nigdzie wyjaśniony wywodzi się z prawa belgijskiego, znamy go z rozporządzeń UE.
znak zarejestrowany i nieużywany - ktoś zgłasza taki znak żeby go zabezpieczyć, chce go używać, ale jeszcze nie w tym momencie. Znak taki jest chroniony ale ochrona ta jest osłabiona. Art 157 PWP
Znak zarejestrowany i używany.
Znak zarejestrowany i renomoway (zatem znak renomowany musi być zarejestrowany)
Znak powszechnie znany - w odniesieniu do tego znaku nie ma wymogu by był zarejestrowany. 132 ust 1 pkt 2.
Znak renomowany aby był chroniony w sposób z art 132 ust 2 pkt 3 musi być używany w stopniu większym niż zwykle używany. TSUE twierdzi, że taki znak musi być znany istotnej części nabywców towarów. Znak renmowany zasługuje zdaniem ustawodawcy europejskiego na większą ochronę, myśl ta wywodzi się z prawa nieuczciwej konkurencji. Znak powszechnie znany to znak znany więcej niż połowie potencjalnych nabywców. Znak renomowany to znak znany znacznej części klienteli (zdaniem profa od 10 - 20%) ale nie powszechnie znany bo znak renomowany jest wężej znany niż znak powszechnie znany.
Jeżeli właściciel znaku renomowanego lub powszechnie znanego wykaże, że znak ten przynosi korzyść osobie, która chce zarejestrować taki znak dla innych towarów, to urząd patentowy powinien odmówić rejestracji znaku. Zatem nieusprawiedliwione korzyści, tj łatwiejsze wejście na rynek, poza tym gdyby było to szkodliwe dla znaku powszechnie znanego lub renomowanego bowiem jeśli na rynku pojawiło by się wiele oznaczeń podobnych lub identycznych dla znaku powszechnie znanego to następuję rozwodninie znaku - on się osłabia. Uwaga klientów rozporasza się na rozmaite towary różnie oznaczone.
Znak światowy - np coca cola, microsoft, gm. Takie któ®e wszyscy na świecie znają ale to nie wiąze się z jakąś szczególną ochroną traktowane są jak powszechnie znane
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz