Reguły uczciwej konkurencji

Nasza ocena:

3
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1008
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Reguły uczciwej konkurencji - strona 1 Reguły uczciwej konkurencji - strona 2

Fragment notatki:

reguły uczciwej konkurencji Zasada niezależnej inicjatywy - Wszystkie podmioty gospodarcze występują niezależnie, we własnym imieniu. Nie używać cudzych znaków i podszywać się pod konkurenta. Zasada działań konstruktywnych - Oparcie rozwoju na działaniach twórczych, a nie na próbach zniszczenia konkurencji. Zasada formalnego równości - Nie czynienie pożytku z posiadanych przywilejów i przewag nie wynikających z wolnej gry rynkowej (monopole, uprzywilejowany dostęp do informacji). Zasada poszanowania podmiotów zewnętrznych - Postępowanie zgodnie z obowiązującym prawem i dobrymi obyczajami. Zasada poszanowania reguł - Konkurowanie bez nieuczciwości ( fałszerstwo, łapownictwo) oraz bez rozpowszechniania fałszywych informacji (czarny PR w odniesieniu do konkurencji, fałszywa reklama) 62. pojęcie lobbingu wykorzystywanie osób bądź grup do formalnego reprezentowania przedsiębiorstwa lub grupy firm wobec organów rządowych, politycznych, samorządowych w celu wywierania wpływu na procesy legislacyjne i decyzje rządu 63. definicja kłamstwa wypowiedź zawierająca informacje niezgodne z przekonaniem o stanie faktycznym
przekazywana, by informacje zostały wzięte za prawdziwe 64. koncepcje oceny kłamstwa (absolutystyczna, usprawiedliwienie kłamstwa, fałszywa wypowiedź, społeczne porozumienie) absolutystyczna (idealistyczna) - kłamstwo to kłamstwo, nic tego nie tłumaczy usprawiedliwienie kłamstwa - w szczególnych okolicznościach może być usprawiedliwione fałszywa wypowiedź - nie do końca wiemy, że to co mówimy to nieprawda społeczne porozumienie - wszyscy wiedzą, że to kłamstwo 65. kategorie nieprawdziwych oświadczeń w negocjacjach (blef, falsyfikacja, oszustwo, niepełne ujawnienie pozycji) Niepełne ujawnianie pozycji - najbardziej rozpowszechniona forma kłamstwa w negocjacjach. Rozpoczynając rozmowy negocjator nie ujawnia punktu, do którego dąży (punktu docelowego), jak również najmniej korzystnego rozwiązania, które jest w stanie zaakceptować (punktu oporu). Aby pozostały one dla drugiej strony tajemnicą stosuje różnego rodzaju działania maskujące. Mówi, że chce uzyskać więcej niż rzeczywiście oczekuje. Blef - Polega, najogólniej rzecz biorąc, na fałszywym określeniu intencji dotyczących podjęcia przez stronę pewnych działań. Przykładowo, sprzedawca chcący pozbyć się partii towaru może w rozmowie z nabywcą sugerować, że następna partia towaru będzie posiadała znacznie wyższą cenę, gdy tymczasem poważnie rozważał możliwość obniżenia ceny wyrobu. Blef przyjmować może formę zobowiązania w postaci groźby lub obietnicy, służąc wzmocnieniu siły negocjatora przez zajmowanie określonej pozycji i określając kierunek zachowania strony negocjacji w danej sytuacji. Np. - Jeśli nie zaakceptujecie mojej propozycji będę musiał zwrócić się z nią do konkurencji. O blefie można mówić jedynie wtedy, jeśli intencje deklarowanych działań nie mają rzeczywistego charakteru. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz