To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
ABM
1. Wprowadzenie
2. Zarządzanie rentownością produktów
3. Zarządzanie rentownością klientów
4. Nowe produkty, nowi klienci
5. Zarządzanie działaniami
6. Koncepcja czynników kosztotwórczych
7. Zarządzanie zasobami
8. Wdrażanie systemów ABC/ABM
Strategiczne ABM
• Zarządzanie rentownością portfela produktów,
• Zarządzanie rentownością portfela klientów, kanałów dystrybucji i rynków,
• Wprowadzenie nowych produktów, • Pozyskiwanie nowych klientów, kanałów dystrybucji i rynków.
• Zarządzanie niewykorzystanym potencjałem,
Operacyjne ABM
• Zarządzanie działaniami nie wnoszącymi wartości w celu optymalizacji kosztu produktu, klienta, kanału dystrybucji, rynku,
• Integracja z informacjami niefinansowymi
• Krótkookresowa optymalizacja sprzedaży
Zarządzanie rentownością portfela Produktów
Potencjalne decyzje podejmowane w oparciu o rachunek
kosztów działań
1. Polityka cenowa
2. Wprowadzanie substytutów
3. Przeprojektowanie produktów
4. Zmiana sposobu wytwarzania
5. Wycofanie produktu
Zmiana funkcjonalności produktu
Rozważenie możliwości podniesienia ceny na sprzedawane produkty, skuteczne negocjacje z regulatorem ustawowym
Zastąpienie produktów tańszymi odpowiednikami
Eliminacja krótkich serii, operacji szczególnie skomplikowanych itp.
Zaprzestanie sprzedaży produktu
Zarządzanie rentownością portfela Klientów
Przykłady kosztów na poziomie produktu i klienta
Koszty produktu Koszty klienta
Standardowa kontrola jakości Dodatkowa kontrola jakości na zamówienie klienta
Transport do centralnego magazynu
Transport z magazynu do klienta
Standardowe operacje technologiczne
Nietypowe operacje technologiczne na zamówienie
Reklama produktu Reklama skierowana do wybranych klientów
Promocje w wybranych punktach sprzedaży
Indywidualne warunki gwarancji
Indywidualne terminy płatności
Działanie VNA
Klient nie jest zainteresowany płaceniem za wykonywanie działań, które nie wnoszą dla niego wartości dodanej
działania wykonywane w przedsiębiorstwie, w wyniku których powstaje produkt o cechach pożądanych przez klienta oraz wymagany przez klienta sposób obsługi
działania, których wykonywanie w przedsiębiorstwie nie powoduje powstawania cech produktu mających wartość dla
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)