Pytania otwarte z egzaminu

Nasza ocena:

3
Pobrań: 266
Wyświetleń: 1043
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Pytania otwarte z egzaminu - strona 1 Pytania otwarte z egzaminu - strona 2 Pytania otwarte z egzaminu - strona 3

Fragment notatki:

Pytania otwarte część 1
wymień podstawowe fazy projektowania Analiza, Synteza, Ocena; np. rozpoznanie problemu i planowanie, koncepcje wstępne, określanie potrzeb użytkownika, projektowanie systemu, wdrożenie systemu, akceptacja, BPR, dopasowanie, zamiana, eksploatacja, ocena
wymień metody wdrażania - organizacja procesu proces wdrożenia systemu informacyjnego najczęściej rozpoczyna się już w trakcie prac projektowych; organizacja procesu wdrażania może być ujęta w następujących fazach (metodyka wdrażania): - organizacja projektu - analiza przedwdrożenia - wprowadzenie zmian organizacyjnych i wdrożenie systemu - weryfikacja osiągnięcia zamierzonych celów - wstępna eksploatacja systemu
różnice między SWD i SE SWD dotyczy podejmowania trudnych decyzji, w których nie da się zastąpić pomocy eksperta SE dotyczy odmiennej sytuacji, w której to komputer potrafi wszystko, ma bardzo rozbudowaną bazę danych oraz z pomocą którego śmiało można zastąpić eksperta
systemy dziedzinowe (piramida) systemy dziedzinowe dzielą się na: operacyjny, taktyczny, strategiczny SWD-ISWD-EIS-ES-SIK-CIM-SID-SIB dotyczą: personelu, marketingu, finansów, produkcji, itp.
na czym polega metoda spiralna metoda spiralna służy skonstruowaniu odpowiedniego systemu poprzez: wstępne wymagania i planowanie projektu, analizie ryzyka opartego na wstępnych wymaganiach oraz reakcji użytkownika, pytaniu czy kontynuować kreowanie systemu, powstaniu idei systemu oraz wstępnym prototypie, skonstruowaniu kolejnego prototypu, a także gotowego systemu, później następuje weryfikacja przez użytkownika
wymień podstawowe fazy metody spiralnej podstawowe fazy to: planowanie, analiza ryzyka, konstruowanie, wdrażanie
budowanie/projektowanie systemów informatycznych budowanie SI opiera się na narodzinach, rozwoju, eksploatacji i niedomaganiach; model kaskadowy: odczytanie i rozpoznanie problemu, koncepcja, specyfikacja potrzeb użytkownika, projektowanie, wdrożenie, testowanie, zamiana, gotowy system informacyjny
wymień rozwiązania e-bankingu w Polsce
Infostrada zapewniająca pełną informatyczną obsługę wszelkich produktów bankowych oraz księgowości własnej, zapewnia także elektroniczną wymianę międzyoddziałową oraz międzybankową poprzez Krajową Izbę Rozrachunkową, a także z międzynarodowym rynkiem finansowym poprzez SWIFT (międzynarodowe stowarzyszenie instytucji finansowych utrzymujące sieć telekomunikacyjną służącą do wymiany informacji, które pośredniczy w transakcjach między bankami, domami maklerskimi, giełdami i innymi instytucjami finansowymi). Systemy wchodzące w skład Infostrady mogą być instalowane tylko w centrali, a poprzez www dostępne w oddziałach i bankach stowarzyszonych. Infostrada bankowa pracuje już w bankach: PEKAO SA (UniCredit Group) oraz w innych bankach: BGŻ SA, GBW SA, DnB NORD POLSKA SA (dawniej BISE SA), MRB SA.

(…)

… z kluczem prywatnym przechowywanym na karcie procesorowej (Każdy użytkownik łączący się z bankiem lub podpisujący operację musi posiadać chronioną PINem kartę procesorową.).
na czym polega e-banking E-banking (bankowość elektroniczna) - usługa świadczona przez banki swoim klientom polegająca na możliwości przeprowadzania przez nich zdalnych operacji na kontach i obracania pieniędzmi na odległość przy pomocy komputera, modemu, publicznej sieci telefonicznej lub Internetu oraz dedykowanego oprogramowania. Obecnie przy pomocy domowego komputera podłączonego do Internetu można załatwić niemal każdą czynność związaną z obsługą konta osobistego. Zależnie od wykorzystanych rozwiązań są to operacje pasywne (np. sprawdzanie salda i historii rachunku) oraz aktywne (np. dokonanie polecenia przelewu, założenie…
…) dla usprawnienia obsługi serwisowej po sprzedaży.
obszary funkcjonowania CRM
Obszary funkcjonowania: współpraca z klientem, znajomość klienta, wysoka efektywność organizacji, oferta na miarę, integracja przedsiębiorstwa. Architektura techniczna CRM: baza danych, hurtownia danych z OLAP i data mining (aplikacje), rozwiązania sprzętowe: call center, bezprzewodowe połączenia (interfejs). Podstawowe rodzaje CRM…
… wymianie komunikatów o zleceniach płatniczych oraz wierzytelnościach. Dotyczy poleceń przelewu, dowodów wpłaty, poleceń zapłaty, czeków z rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, EUROELIXIR - odpowiednik systemu ELIXIR dla krajowych oraz transgranicznych rozliczeń w euro,
SORBNET EURO - dotyczy rozliczeń w euro, SWIFT - pośredniczy w transakcjach między bankami, domami maklerskimi, giełdami i innymi…
… szybkie wprowadzanie wniosków związanych z obsługą kart, a także sprawnie dostarcza operatorom informacji o kartach i operacjach kartowych. Pozwala to na obsługę większej liczby klientów i ma bezpośredni wpływ na redukcję kosztów działania banku i bezpieczeństwo funkcjonowania kart płatniczych. GRYFCARD jest systemem usprawniającym pracę banku.
MINIBANK24 to system bankowości elektronicznej przeznaczony…
… jednolitego systemu we wszystkich procesach biznesowych - od początku procesu sprzedaży poprzez serwis do sporządzania odpowiednich statystyk wykorzystywanych przy tworzeniu portfela produktów. System CRM powstał w latach 90. wchłaniając wcześniejsze systemy utworzone w latach 80.: SFA (ang. Sales Force Automation) wprowadzony dla automatyzacji procesów sprzedaży,
CSS (ang. Customer Service Support…
…: operacyjny <FRONT OFFICE>, analityczny (strategiczny) <BACK OFFICE>, interakcyjny (kooperacyjny, kontaktowy). zadania i funkcje CRM Systemy CRM wspomagają funkcjonowanie handlu elektronicznego. Odpowiadają za gromadzenie procedur oraz zasobów informacyjnych, które są wykorzystywane do budowania oraz do utrzymywania długoterminowych relacji z klientami.
Obejmują przede wszystkim :
Pozyskiwanie potencjalnych…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz