To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
,Public relations w teorii i praktyce, wykład 1, (sem V)
Wykład 1 - 29.11
-Zaliczenie : egzamin opisowy lub testowy obecności Problem I - co się kryje pod tą nazwą, czyli jak przetłumaczyc i jak używać terminu public relations
-Stosunki publiczbne ?
-Relacje społeczne ?
-Stosunki z publicznością ?
Trendy w otoczeniu:
Wzrost oczekiwań społecznych wobec biznesu i instytucji Zmiany technologiczne odbierające kontrolę insytucjom nad dotyczącym ich przekazem informacyjnym Wzrost siły oddziaływania mediów i organizacji pozarządowych Rosnące zagrożenie powstawaniem sytuacji kryzysowych
Spadek zaufania do instytucji Promocja reputacji = PR Podtrzymywanie relacji = PR
Propagowanie reputacji = PR Publiczny rozgłos = PR Porozumienie i rekacja = PR Problem II - kto zjamuje sie PR i jak go nazwać?
Doradca Specjalista do spraw komunikacji Doradca medialny Specjalista ds. Marketingu Specjalista zarządzania informacją Problem III - definicja pojęci a
PR nie jest informacją słowną, pisemną, bądź wizualną na temat danego przedsiębiorstwa, za której umieszczenie redakcja, radio lub telewizja pobierają opłatę - wtedy jest przekaz reklamowy
PR nie jest są to ulotki, broszury, plakaty i inne materiały promocyjne - są to materiały marketingowe wspomagające sprzedaż (najczęściej w miejscu sprzedaży) PR nie jest to wierny portret szefa - to samouwielbienie i brak skromności PR nie jest działalnością prowadzoną przez wydzieloną sekcję działu marketingu, której głównym zadaniem jest rozpowszechnianie informacji na temat produktów PR nie jest rezerwowanie pokoi w hotelach, stolików w ekskluzywnych restauracjach, czy organizowaniem wycieczek do Zoo dla dzieci prezesa zarządu - to rola sekretarki PR nie jest bezwzględnym prawem do prezentowania punktu widzenia zarządu firmy na dany temat - za pośrednictwem dziennikarzay lub innych wpływowych osób
PR to prezentacja organizacji w pozytywnym świetle Public relations jest odrębną funkcją zarządzania, która pomaga ustanowić i podtrzymywać wzajemne kanały komunikowania, zrozumienia, akceptacji oraz współpracy pomiędzy organizacją a jej pubicznością; obejmuje rozwiązywanie problemów i zadań, ułatwia kierownictwu uzyskiwanie informacji i odpowiednie reagowanie wobec nastawienie opinii publicznej; określa i podkreśla odpowiedzialność kierownictwa wobec służby społeczństwu, pomaga kierownictwu wyczuwać i efektywnie wykorzystywać zmiany opinni publicznej, służy jako system wczesnego ostrzegania i przewidywania trendów społecznych oraz rzetelne i
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)