To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
PUBLIC RELATIONS wykład 1. 2.10.2012 zaliczenie: projekt ćw + egzamin test (spoko! - nie będzie definicji) 2 podejścia nauk społ: jak jest? Jak być powinno? 4 podejścia do PR: 1. socjologiczne szerokie / opisowe wszystko, co dzieje się między ludźmi w przestrzeni publ. (PR to wszystko) 2. zarządcze szerokie (najpopularniejsze) komunikowanie pośrednie 3. socjologiczne wąskie PR to to, co nazywa się PR 4. zarządcze wąskie budowanie porozumienia 3 rodzaje PR - strategiczny *zarządzanie kontaktami z otoczeniem (perspektywa szefa) *moszczenie się firmy w otoczeniu - operacyjny *tym zajmują się działy PR *przedsięwzięcia niehandlowe - taktyczny *komunikowanie przez pośredników (perspektywa biura prasowego) *poziom niedecyzyjny *kontakt z mediami, profil na FB, zdobywanie rozgłosu MANIPULACJA ;-( zmuszenie odbiorcy do podjęcia decyzji, której będzie żałował; której nie podjąłby, gdyby miał dostęp do większej ilości informacji dostrzeżona, przestaje działać NIEZRAŻANIE :-) by odbiorca nie żałował swojej decyzji ZABIEGANIE ;-) gdy odbiorca akceptuje wpływ WYK. 2 09.10.2012 ciężko jest zrobić antyprzedmiot, ale łatwo o antykomunikację ciężko komunikaty medialne mają odwrotny efekt od zamierzonego, np. komunikat o tym, żeby nie wypalać traw, skutkuje większą liczbą zgłoszeń o wypalaniu traw mechanizm – jeśli chce się czemuś przeciwdziałać, to się to nagłaśnia KROKI BUDOWANIA STRATEGII określenie celu określenie odbiorców zrozumienie odbiorców opracowanie przekazuje określenie ram działania wybór form przekazu złudzenie konsumpcyjne dobra szybko zbywalne – zaspokajają zastane potrzeby, nie różnią się od siebie – mało angażujące, mało ważne decyzje → ograniczone kryteria wyboru → kluczowa jest znajomość marki (jak coś się kojarzy pozytywnie, to się po to sięga), ta jest uzyskiwana przez reklamę [proszki do prania – największy budżet i największy prestiż dla agencji :)] → zawodne wzorce działania: ludziom zaczyna się wydawać, że wszystkie rzeczy załatwia się tak samo (wszystko można sprzedać dzięki reklamie: przeciwdziałanie przemocy, patriotyzm itd.) poziomy celów komunikacji 1. dzielenie się informacjami 2. wymiana opinii (mamy umiejętność zmieniania zdania na temat tego co jest dobre a co złe) 3. koordynowanie działania udzielanie informacji, żeby ktoś zmienił opinię i wykonał działanie jeśli ktoś udziela nam inf., które mają zmienić nasza opinię i wywołać działanie korzystne dla nadawcy – zapala się czerwona lampka łapczywość perswazji informacja może zostać przyjęta lub odrzucona; zależy to w dużej mierze o intencje (jeśli działanie
(…)
…, bo ludzie się domyślają, że ktoś próbuje nimi manipulować
ODBIORCY
- żaden problem nie dotyczy każdego z takim samym stopniu i w ten sam sposób
- źródła różnic między odbiorcami: a) podział sił i środków b) zróżnicowanie przekazu (ten sam
komunikat nie będzie działał na wszystkich tak samo, dla niektórych zalety mogą być wadami)
w działaniach komunikacyjnych więcej środków idzie na analizę niż na kreację komunikatów
SYTUACJE KOMUNIKACYJNE
1. cekaem (jak karabin)
- sukces mierzony w procentach
- rozrzutne rozpowszechnianie
- możliwość ponawiania prób
- np. rekrutacja na studia
2. snajper
- wszystko albo nic
- np. ława przysięgłych, która musi głosować jednomyślnie
- oszczędność i precyzja przekazu
- bez szans na drugą szansę
WĄSKIE GARDŁO
dlaczego odbiorcy sami z siebie nie wiedzą, sądzą, robią…
…
neutralna →
- totalitaryzm – przekaz jednostronny, cel: kontrola (propaganda otwarta)→
- nieformalna kontrola mediów, formalnie: wolny wybór (jak w PRL) →
- figura retoryczna, wykorzystywana w wojnach polityczno – kulturowych
PR TAKTYCZNY (wstęp do media relations)
kontakt z dziennikarzem
…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)