- Co obejmuje „cena” w marketingu społecznym Udzielone poparcie. - Co to jest analiza SWOT Efektywna metoda identyfikacji słabych i silnych stron organizacji oraz badanie szans i zagrożeń, jakie stoją przed organizacją. - Co to jest „efekt Ottingera” Dysonans pomiędzy wizerunkiem kandydata, a samym kandydatem. - Co to jest „irradiacja” i „fiksacja wizerunku” oraz „zjawisko aureoli” i „efektu diabelskiego” Promieniowanie kontrastowe pewnych cech, które nie mogą się zgadzać z obecną sytuacją, jednakże ich oddziaływanie będzie wpływało na nasze postrzeganie. Pomimo naszych starań utrzymanie się takiego samego wizerunku. Przylgnięcie pozytywnego/negatywnego wrażenia, opinii o nas. - Czego dotyczyła „Deklaracja zasad PR” z 1906r. i kto ją sformułował Otwartość dostarczania informacji, dokładność i pomoc weryfikowania faktów. Ivy Lee. - Czym różni się „strategia segmentacji” od „strategii pozycjonowania” Oceną segmentów, a oceną pozycji kandydata - Czym różnią się marketing polityczny od marketingu wyborczego Marketing polityczny to techniki mające za cel dostosowanie kandydata do jego potencjalnego elektoratu. Marketing wyborczy za cel obiera sobie uzyskanie jak najwięcej informacji na temat wyborców i przeciwników. - Czym są „wizerunek” i „tożsamość” firmy Tym czym według ludzi jest firma. Tym czym jest firma. - Czym zasłynęła kampania wyborcza J. Kennedy’ego i R. Nixona (+rok wydarzenia) 1960r., z pierwszej telewizyjnej debaty prezydenckiej - Jak brzmi definicja PR wg wariantu normatywnego Celowe zarządzanie społecznym obrazem w interesie organizacji, polegającego na wszystkich działaniach komunikacyjnych zmierzających do osiągnięcia pozytywnych relacji z otoczeniem. - Jak brzmi podstawowa zasada PR sformułowana przez I. Lee Społeczeństwo musi być informowane. - Jak definiuje się termin „czarnego PR” - Jak rozumiesz pojęcie „media spinning” Zaplanowany ciąg wydarzeń medialnych, które mają przynieść oczekiwany efekt. - Jak zdefiniujesz „media relations” Dokładnie zaplanowany, długotrwały proces oparty na wzajemnym zaufaniu i współpracy między firmą, PRowcem a przedstawicielami mediów. - Jakie bywają potencjalne źródła kryzysów (wymień przynajmniej 6) Wewnętrzne: problemy z produktami, wypadki losowe albo celowe działania na szkodę, czynniki ekologiczne. Zewnętrzne: oskarżenia i plotki, czynniki ekologiczne, katastrofy naturalne. - Jakie korzyści mogą zapewnić kodeksy etyki PR Odmowa pewnych czynności, pomoc w samookreśleniu, regulacja stosunków międzyludzkich,
(…)
… strategicznego PR Andreasena
Identyfikacja grupy docelowej, oszacowanie wizerunku, ustalenie celów wizerunku i działań,
przygotowanie strategii, przygotowanie na kryzysy, wybranie odpowiednich narzędzi, implementacja
działań i ocena wyników
- Podaj cztery odmiany wizerunku organizacji/osoby
Rzeczywisty, lustrzany, pożądany, optymalny.
- Podaj definicję „kryzysu” w organizacji
Kłopotliwa sytuacja, która niesie…
… konsultantów PR
Normatywny, akademicki, dziennikarski, polityczny, megabiznesowy
- Wymień pięć etapów zarządzania problemowego (kryzysowego)
Identyfikacja problemu, analiza i ocena problemu, określenie możliwych strategii postępowania,
wdrożenie programu działań, ocena skutków działań.
- Wymień podstawowe narzędzia „promotion mix”
Reklama, marketing bezpośredni, promocja sprzedaży, PR i publicity, sprzedaż…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)