Psychologia zachowań konsumenckich - wykład 12

Nasza ocena:

5
Pobrań: 203
Wyświetleń: 1631
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Psychologia zachowań konsumenckich - wykład 12 - strona 1 Psychologia zachowań konsumenckich - wykład 12 - strona 2 Psychologia zachowań konsumenckich - wykład 12 - strona 3

Fragment notatki:

Wprowadzenie do psychologii. Wykład  2_12:  Psychologia zachowań konsumenckich  1    Wprowadzenie do psychologii: Wykład 2_12: Psychologia w zbliżeniu: zachowania konsumenckie    Plan  1. Co to jest psychologia zachowań konsumenckich  2. Modele zachowań ludzi jako konsumentów  3. Ciekawe eksperymenty - ciekawe zjawiska:    Strategie podejmowania decyzji   Osobowość marki i lojalność wobec marki    Trywialne atrybuty produktu   Efekt  przyciągania i efekt kompromisu   Kategoryzacja  produktów   Powtarzanie  reklam    1. Co to jest psychologia zachowań konsumenckich  Zachowania konsumenckie to wszystkie czynności bezpośrednio związane z nabywaniem, używaniem i  pozbywaniem się produktów i usług, włącznie z procesami decyzyjnymi, które te czynności poprzedzają.  Engell, Blackwell, 1995    Teorie zachowań konsumenckich:  Społeczne vs Poznawcze  Zimne (postawy, decyzje)  vs  Gorące (emocje, pobudzenie)    Obecność nauk o zachowaniu w marketingu:  1. Umożliwianie tworzenia nowych produktów  Modele rozwiązywania problemów i dokonywania wyborów  Badania potrzeb i stylu życia  2. Analizowanie wpływu informacji z różnych źródeł  Modele wpływu i przekazywania informacji „z ust do ust”  Teoria grup odniesienie  Psychograficzna segmentacja  3. Tworzenie skuteczniejszych reklam i kampanii promocyjnych  Poszukiwanie informacji po zakupie  4. Wytwarzanie lojalności wobec marki  Teoria dysonansu poznawczego  Modele liczbowe    2. Modele zachowań konsumenckich –kilka modeli zostanie przedstawionych i trochę omówionych na  wykładzie    3. Przykłady eksperymentów z psychologii zachowań konsumenckich    Strategie podejmowania decyzji  Strategia jest sekwencją operacji umysłowych lub czynności, które zostają wykorzystane do transformacji  początkowego stanu wiedzy w stan końcowy, w którym osoba podejmująca decyzję uznaje dany problem  decyzyjny za rozwiązany. Początkowy stan wiedzy zawiera zarówno fakty dotyczące problemu decyzyjnego jak  i cel podejmowanej decyzji.   Wprowadzenie do psychologii. Wykład  2_12:  Psychologia zachowań konsumenckich  2    -  Najprostszą strategią decyzyjną jest przywołanie z pamięci najbardziej preferowanej opcji (np.  ulubionej marki kawy).   -  Zastosowanie każdej strategii wymaga porównania wysiłku związanego z jej stosowaniem oraz z  poziomem (dokładnością) rozwiązania problemu, które jest możliwe przy danej strategii.  -  Różne strategie wiążą się z różnym poziomem wysiłku i z różną dokładnością. Poziom wysiłku  zależy od liczby operacji jakie trzeba wykonać, by zastosować daną strategię  Strategie decyzyjne mogą:  -  prowadzić do unikania konfliktu lub do rozwiązywania konfliktu.  -  być uruchamiane pojedynczo lub w pewnej konfiguracji,  ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz