To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wprowadzenie do psychologii. Wykład 2_12: Psychologia zachowań konsumenckich 1 Wprowadzenie do psychologii: Wykład 2_12: Psychologia w zbliżeniu: zachowania konsumenckie Plan 1. Co to jest psychologia zachowań konsumenckich 2. Modele zachowań ludzi jako konsumentów 3. Ciekawe eksperymenty - ciekawe zjawiska: Strategie podejmowania decyzji Osobowość marki i lojalność wobec marki Trywialne atrybuty produktu Efekt przyciągania i efekt kompromisu Kategoryzacja produktów Powtarzanie reklam 1. Co to jest psychologia zachowań konsumenckich Zachowania konsumenckie to wszystkie czynności bezpośrednio związane z nabywaniem, używaniem i pozbywaniem się produktów i usług, włącznie z procesami decyzyjnymi, które te czynności poprzedzają. Engell, Blackwell, 1995 Teorie zachowań konsumenckich: Społeczne vs Poznawcze Zimne (postawy, decyzje) vs Gorące (emocje, pobudzenie) Obecność nauk o zachowaniu w marketingu: 1. Umożliwianie tworzenia nowych produktów Modele rozwiązywania problemów i dokonywania wyborów Badania potrzeb i stylu życia 2. Analizowanie wpływu informacji z różnych źródeł Modele wpływu i przekazywania informacji „z ust do ust” Teoria grup odniesienie Psychograficzna segmentacja 3. Tworzenie skuteczniejszych reklam i kampanii promocyjnych Poszukiwanie informacji po zakupie 4. Wytwarzanie lojalności wobec marki Teoria dysonansu poznawczego Modele liczbowe 2. Modele zachowań konsumenckich –kilka modeli zostanie przedstawionych i trochę omówionych na wykładzie 3. Przykłady eksperymentów z psychologii zachowań konsumenckich Strategie podejmowania decyzji Strategia jest sekwencją operacji umysłowych lub czynności, które zostają wykorzystane do transformacji początkowego stanu wiedzy w stan końcowy, w którym osoba podejmująca decyzję uznaje dany problem decyzyjny za rozwiązany. Początkowy stan wiedzy zawiera zarówno fakty dotyczące problemu decyzyjnego jak i cel podejmowanej decyzji. Wprowadzenie do psychologii. Wykład 2_12: Psychologia zachowań konsumenckich 2 - Najprostszą strategią decyzyjną jest przywołanie z pamięci najbardziej preferowanej opcji (np. ulubionej marki kawy). - Zastosowanie każdej strategii wymaga porównania wysiłku związanego z jej stosowaniem oraz z poziomem (dokładnością) rozwiązania problemu, które jest możliwe przy danej strategii. - Różne strategie wiążą się z różnym poziomem wysiłku i z różną dokładnością. Poziom wysiłku zależy od liczby operacji jakie trzeba wykonać, by zastosować daną strategię Strategie decyzyjne mogą: - prowadzić do unikania konfliktu lub do rozwiązywania konfliktu. - być uruchamiane pojedynczo lub w pewnej konfiguracji,
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)