Psychologia sądowa - laboratoria 1 i 2

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 1953
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Psychologia sądowa - laboratoria 1 i 2 - strona 1

Fragment notatki:

Opisane są tu takie pojęcia jak: demoralizacja, niedostosowanie społeczne, asocjalność, zadania rozwojowe, koncepcja Havighursta

PSYCHOLOGIA SĄDOWA L4 5.04.2011 Na następ. zajęcia: I tom „Resocjalizacja” -> 8 zadań rozwojowych Havighursta Temat: WOWRN
Demoralizacja -> np. wagary, spożywanie alkoholu i innych substancji, brak systemu norm, odrzucenie pewnych norm, zaczyna funkcjonować zgodnie z innym systemem norm i wartości. Niedostosowanie społeczne -> jednostka, która nie potrafi zaspokajać swoich potrzeb w sposób społecznie akceptowany [ wiąże się to z nieprawidłową socjalizacją, zab. Środowiska, otoczenia, rodziny, SKUTEK: nieprawidłowe przystosowanie] np. gangi a nie harcerstwo. Asocjalność -> bo może mieć nieprawidłową budowę CUN, niską inteligencję, posiadać pewne braki <- ze względu na cechy, które posiada wiążemy to z cechami tego nieletniego
Wysoki poziom socjalności rodziny i => to wtedy do placówki opiekuńczo- wychowawczej Średni lub wysoki nieletniego PSYCHOLOGIA SĄDOWA L5 19.04.2011 Na następ. zajęcia:
Walters -> I tom , style przestępczego myślenia Zadania rozwojowe: „ zad. rozwojowe polega na stawianiu sobie przez jednostkę pewnego celu do osiągnięcia (nowego funkcjonowania psychicznego, nowego wzoru stosunków interpersonalnych, nowej pozycji wśród ludzi) i na określ. zmian, jakich ma ona dokonać, aby ten cel osiągnąć” ( Tyszkowa M., 1993)
„ specyficzne treściowo ogniwa, łączące określone wymagania otoczenia społecznego z potrzebami, zainteresowaniami, i celami jednostki (…) w toku ich realizacji, wypełn. treść psychiczną jednostki i wywołują twórczą adaptację społeczną oraz proces samorealizacji (…) społeczeństwo i kultura stanowią esencję tego rozwoju” (Zakrzewski J., 1993) Samorealizacja/ Samoakceptacja/ Aprobata społeczna Koncepcja Havighursta
( pewne kompetencje, zdolności, umiejętności zdobywa na skutek współistnienia z otoczeniem - interakcji społecznej ) Zadania rozwojowe: - zbiór sprawności i kompetencji nabywanych przez jednostkę w toku jej kontaktów z otoczeniem,
osiągających coraz wyższy poziom - zadanie, które … (str.195) 1. => I. jaki jest stopień realizacji tych zadań 2. II. poziom konstelacji , zestawienie wzajemne realizowanych i niezrealizowanych …..
oszacowanie poziomu rozwoju poszczególnych zadań określenie konfiguracji opóźnień ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz