To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Gulski, Zarządzanie zmianami, Przygotowanie i planowanie zmian (sem. VI) Wy 9 - Przygotowanie i planowanie zmian WSKAZÓWKI DO PLANOWANIA ZMIANY Należy określić w sposób jasny charakter zmiany: strategiczna, operacyjna,
Plany należy opierać na wizji przyszłości podzielanej przez wszystkich,
Należy określić dokładnie pożądany stan końcowy i rozmiar zmiany,
Należy podąć decyzję, w jakim okresie powinna zamknąć się zmiana,
Należy unikać zbyt wielu celów zmiany,
Należy określić mierniki osiągniętego sukcesu,
Należy opracować szczegółowe działania,
Kłaść nacisk na działanie - działanie a nie plany prowadzą do sukcesu. OGRANICZANIE RYZYKA ZWIĄZANEGO Z REALIZACJĄ PROJEKTU Czy analizowane zadanie ma krytyczne znaczenie dla powodzenia zmiany? Tak Nie Czy zespół realizował już podobne zadanie? Tak Zadanie można delegować na członków zespołu podstawowego, ale często kontrolować przebieg realizacji zadania Zadanie można delegować i kontrolować okresowo przebieg realizacji Nie Należy permanentnie kontrolować Zwracać uwagę na ewentualne opóźnienia w realizacji Procedura kierowania procesem zmian Analiza zewnętrznego i wewnętrznego rynku dla zmian: • dostrojenie się do otoczenia zewnętrznego,
• zbudowanie „wewnętrznego rynku zbytu na zmiany”,
• przetestowanie percepcji np. za pomocą ankiet badających postawy wewnątrz organizacji oraz audyty w celu określenia stopnia zadowolenia klientów,
przedstawienie wniosków najważniejszym osobom,
• stworzenie kanałów pozwalające na wypowiadanie poglądów dysydenckich i diagnozowanie problemów; Antycypowanie oporów: • kluczowe osoby zbierają informacje na temat potencjalnego poziomu oporu na terenie ich jednostek organizacyjnych, • wykorzystanie technik, takich jak analiza pola sił, mapa zaangażowania, w celu określenia ryzyka zmian i poziomu organizacyjnej gotowości do zmian, wstępne określenie zakresu zmian; jak rozlegle są zmiany i jaki wpływ mogą potencjalnie wywrzeć na pracowników i klientów? Czy należy je kontynuować? Budowanie wspólnej wizji: • zakomunikowanie z pasją wizji organizacyjnej,
• w wyraźny sposób połączyć zmianę z wizją,
• zachęcić zespoły do prognozowania; Zapewnienie zaangażowania: rozpropagowanie zmiany poza krąg najważniejszych osób w celu uzyskania masy krytycznej, powołanie agentów zmiany, zespołów projektowych itd., zorganizowanie warsztatów szkoleniowych i spotkań dla pracowników reprezentujących określone obszary funkcjonalne oraz dla przekroju reprezentacji różnych obszarów,
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)