Przewodnik po biznes planie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 882
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Przewodnik po biznes planie - strona 1 Przewodnik po biznes planie - strona 2 Przewodnik po biznes planie - strona 3

Fragment notatki:

Przewodnik po biznes planie Niniejszy przewodnik został stworzony na potrzeby „VETURE COMPETITION” - konkursu biznesplanów, organizowanego przez organizacje studenckie AIESEC i BEST. Zawartość tego przewodnika nie jest jedynym ani wyczerpującym materiałem na temat tworzenia biznesplanu. Jest to próba przedstawienia tego zagadnienia w sposób spójny i przystepny. Przewodnik z powodzeniem może być używany zarówno w tym konkursie, jak też w biznesie, gdyż został przygotowany na bazie dostępnej literatury na ten temat i zyskał akceptację firm i instytucji zaangażowanych w tworzenie programu VENTURE. Poniższy tekst zawiera schemat postepowania rozbity na 6 kroków oraz opis zawartości typowego planu biznesowego nowego przedsięwzięcia lub młodej istniejącej firmy. Proszę jednak pamiętać, iż jest to tylko propozycja postępowania i sposobu redagowania planu biznesowego, a więc styl pracy zależy wyłącznie od uczestników.
Krok 1: Pogrupuj informacje o swoim biznesie w kluczowe sekcje i ustal dla nich priorytety, osobę odpowiedzialną za przygotowanie, datę rozpoczęcia, wstępnego przygotowania i ostatecznej wers ji. Kiedy grupujesz informacje, warto mieć na uwadze, że plan musi być logicznie zintegrowany a informacje powinny być spójne.
Sekcja
Priorytet
Osoba odpowiedzialna
Data rozpoczęcia
Data wstępnej wersji
Data ostatecznej wersji
Krok 2: Stwórz ogólny harmonogram pisania biznesplanu poprzez spisanie listy zadań, ustalenie ich priorytetów, osób odpowiedzialnych, dat rozpoczęcia i wykonania zadań. Warto rozbijać większe cele na mniejsze i zawierać je jako zadania. Mniejsze elementy są łatwiejsze do zarządzania. Należy być tak konkretnym i rzeczowym jak to tylko możliwe. Zadanie
Priorytet
Osoba odpowiedzialna
Data rozpoczęcia
Data wykonania
Krok 3: Połącz listę sekcji z listą zadań i stwórz kalendarz redagowania planu. Przy tworzeniu listy sprawdź czy lista zadań jest kompletna i realistyczna, tzn. czy członkowie zespołu są w stanie to zrobić, kiedy mogą to zrobić, co musi zostać wykonane itd. Aby stworzyć kalendarz, postaw X w tygodniu kiedy zaczyna się zadanie oraz X w tygodniu gdzie kończy się zadanie a następnie połącz je. Po umieszczeniu wszystkich zadań sprawdź dokładnie potencjalne konflikty i realizm wykonania zadań a zwłaszcza czy ludzie nie są „przeładowani” pracą.


(…)

… ich biznesu. Wyjaśnij, co pozwala sądzić, że konkurowanie będzie łatwe lub trudne. Rozważ rolę przewag wynikających z praw własności intelektualnej, np. patentu. Prognoza udziału rynkowego i wielkości sprzedaży:
Streść powody tego, że produkt lub usługę można sprzedać w warunkach obecnej i potencjalnej konkurencji ze strony innych graczy. Wspomnij o fundamentalnej wartości tworzonej lub dodanej przez produkt…
sprzedaż wysyłkowa, poprzez magazyny, gazety, telemarketing lub sprzedaż katalogową, wskaż konkretne kanały, ich koszty i oczekiwany odzew w przypadku każdego medium. Rozważ sposób rozwoj utego typu sprzedaży.
Przedstaw spodziewaną sprzedaż roczną na jednego sprzedawcę oraz prowizję, pensję lub inne wynagrodzenia jakie mają otrzymać. Porównaj te wyniki do średnich wielkości z branży.
Zaprezentuj…
…, reprezentanci handlowi, sklepy firmowe, sprzedaż wysyłkowa, dystrybutorzy), która będzie wykorzystana przy sprzedaży i dystrybucji. Zamieść zarówno początkowe, jak i późniejsze plany oraz wszelkie dodatkowe wymagania wobec dystrybucji i sprzedaży (np. mrożenie produktu).
Przeanalizuj łańcuch wartości i wynikające z tego marże oddawane detalistom, dystrybutorom, hurtownikom i reprezentantom. Rozważ wszelkie…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz