To tylko jedna z 23 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Spójrz na istniejące podobne firmy
Na przykład, jeżeli planujesz detaliczny handel obuwiem, poświęć trochę czasu
obserwując działające firmy zajmujące się detalicznym handlem butami.
Zaparkuj naprzeciwko wejścia i policz klientów wchodzących do sklepu. Zwróć
uwagę, jak długo pozostają w środku i jak wielu wychodzi z pudełkami, które
wyglądają jak zakupione buty. Możesz nawet policzyć, ile par butów kupuje
poszczególny klient. Odwiedź sklep i sprawdź ceny. Sprawdź w ten sposób kilka
sklepów, wliczając w to stoiska obuwnicze w centrach handlowych i działy
obuwnicze w większych sklepach.
Znajdź podobną firmę w innym miejscu
Znajdź podobną firmę wystarczająco daleko, aby nie stwarzać konkurencji. W
przypadku sklepu obuwniczego, mogą to być sklepy obuwnicze w podobnych
miastach ale w innych województwach. Zawołaj właściciela, wyjaśnij szczerze
jaki jest cel twojej wizyty i zapytaj o interes.
Czym jest plan startowy?
Bardzo uproszczony plan startowy zawiera wstęp, określenie misji, klucze do
sukcesu, analizę rynku, i analizę bezdeficytową.
Taki plan jest dobry do zdecydowania czy istnieje biznes w pomyśle i czy warto w
niego inwestować. Ale plan startowy nie jest wystarczający do prowadzenia
biznesu.
Piotr Majewski, redaktor CzasNaE-Biznes (www.cneb.pl)
przedstawia:Jak napisać Biznes Plan... przewodnik dla początkujących
e-book ten dostarczył Tobie:Marcin _Twoj Sukces
`1234567890-
=\qwertyuiop[p]asdfghjkl;'zxcvbnm,./~!@#$%^&*()_+|QWERTYUIOP{}ASDFGHJKL:"ZXCVBNM<>?ęóąśłżźćń`1234567890-=\qwertyuiop[p]asdfghjkl;'zxcvbnm,./~!@#$%^&*()_+|QWERTYUIOP{}ASDFGHJKL:"ZXCVBNM<>?ęóąśłżźćń
`1234567890-
=\qwertyuiop[p]asdfghjkl;'zxcvbnm,./~!@#$%^&*()_+|QWERTYUIOP{}ASDFGHJKL:"ZXCVBNM<>?ęóąśłżźćń`1234567890-=\qwertyuiop[p]asdfghjkl;'zxcvbnm,./~!@#$%^&*()_+|QWERTYUIOP{}ASDFGHJKL:"ZXCVBNM<>?ęóąśłżźćńCopyrights © 2003 Piotr Majewski
Prawa autorskie do materiałów Palo Alto Software
Tłumaczenie i przedruk za zgodą Palo Alto Software
Do swobodnego kopiowania i rozpowszechniania.
Zezwalam na łączenie tej publikacji z innymi moimi
publikacjami lub innymi produktami w zestawy
rozpowszechnianie odpłatnie lub nie.
Zabraniam przekształcania, publikowania w
fragmentach lub innej niż elektroniczna formie bez
mojej i indywidualnej pisemnej zgody.
Edycja z dnia: 15 listopada 2003Majewski Business Consulting
Al. Niepodległości 645B
81-854 Sopot
0502-246-045 / (58) 550-10-06biuro@cneb.pl / www.cneb.plSpis treściSpis treści ........................................................................... 3Słowo od redaktora ............................................................... 5Podstawowe wiadomości o biznes planie ..................................... 6
Czy potrzebuję biznes planu?.............................................................6Czym jest biznes plan? ........................................................... 8
Na biznes plan składają się: ..............................................................8
Cechy wyśmienitego biznes planu .......................................................9Zbieranie informacji do twojego planu ..................................... 10
Spójrz na istniejące podobne firmy ................................................... 10
Znajdź podobną firmę w innym miejscu .............................................. 10
Przejrzyj lokalne gazety w poszukiwaniu ludzi sprzedających podobne firmy 10
Zawsze odwiedzaj konkurencję ........................................................ 11Najczęściej po
(…)
…, który może go urzeczywistnić. Twój
biznes plan jest jak twoja karta telefoniczna, która umożliwi ci prowadzenie
rozmowy, podczas której przekonasz inwestorów i osoby od których zależy
przyznanie ci kredytu, że możesz wprowadzić swój plan w życie.
Kiedy już zbierzesz pieniądze na rozpoczęcie lub rozwinięcie swojej działalności,
twój plan posłuży jako mapa drogowa w twoim biznesie. To nie jest statyczny
dokument…
… pomysłach.
Nowy pomysł jest znacznie trudniej sprzedać niż już istniejący, ponieważ ludzie
nie rozumieją nowych pomysłów i często nie są pewni czy one będą działały.
[Ważniejszy od pomysłu jest marketing. W branży mówimy o paradoksie pułapki
na myszy." Najlepsza pułapka na myszy wsparta słabym marketingiem da
mniejszy sukces niż zwykła pułapka, za którą stoi machina marketingowa. - dop.
P. Majewski]
4…
…,
Copyrights © 2003 Majewski Business Consulting
Al. Niepodległości 645B; 81-854 Sopot; Poland
tel. 0502-246-045; FAX (58) 550-10-06
strona 6 z 23
Jak napisać Biznes Plan? - Piotr Majewski, redaktor CzasNaE-Biznes
-
określenie nowej działalności,
-
określenie uzgodnień między partnerami,
-
ustalenie wartości biznesu, do sprzedaży lub celów prawnych,
-
ocena nowej linii produkcyjnej, promocji i ekspansji…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)