Wyszukiwarki internetowe - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 588
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wyszukiwarki internetowe - wykład - strona 1 Wyszukiwarki internetowe - wykład - strona 2 Wyszukiwarki internetowe - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Piotr Majewski, redaktor CzasNaE-Biznes (www.cneb.pl)
przedstawia:
Wszystko, co musisz wiedzieć o wyszukiwarkach
... by się w nich skutecznie promować
e-book ten dostarczył Tobie:
Dariusz
_
Ksiegarnia internetowa
`1234567890=\qwertyuiop[p]asdfghjkl;'zxcvbnm,./~!@#$%^&*()_+|QWERTYUIOP{}ASDFGHJKL:"ZXCVBNM?ęóąśłżźćń
`1234567890=\qwertyuiop[p]asdfghjkl;'zxcvbnm,./~!@#$%^&*()_+|QWERTYUIOP{}ASDFGHJKL:"ZX
CVBNM?ęóąśłżźćń
`1234567890=\qwertyuiop[p]asdfghjkl;'zxcvbnm,./~!@#$%^&*()_+|QWERTYUIOP{}ASDFGHJKL:"ZXCVBNM?ęóąśłżźćń
`1234567890=\qwertyuiop[p]asdfghjkl;'zxcvbnm,./~!@#$%^&*()_+|QWERTYUIOP{}ASDFGHJKL:"ZXCVBNM?ęóąśłżźćń
Copyrights © 2004 Piotr Majewski
Do swobodnego kopiowania i rozpowszechniania.
Zezwalam na sprzedaż tej publikacji w cenie nie
wyższej niż 100 złotych.
Zezwalam na łączenie tej publikacji z innymi moimi
publikacjami lub innymi produktami w zestawy
rozpowszechnianie odpłatnie lub nie.
Zabraniam przekształcania, publikowania w
fragmentach lub innej niż elektroniczna formie bez
mojej i indywidualnej pisemnej zgody.
Edycja z dnia: 30 maja 2004
Majewski Business Consulting
Al. Niepodległości 645B
81-854 Sopot
0502-246-045 / (58) 550-10-06
biuro@cneb.pl / www.cneb.pl
Spis treści
ROZDZIAŁ 1: Wstęp................................................................ 5
ROZDZIAŁ 2: Korzyści wynikające z promocji w wyszukiwarkach ....... 6
Nie tak prosto ...............................................................................7
ROZDZIAŁ 3: Polski rynek wyszukiwarek ..................................... 9
Polski Rynek..................................................................................9
"Polskie" Wyszukiwarki ................................................................... 10
2 strony medalu ........................................................................... 11
ROZDZIAŁ 4: Jak działają wyszukiwarki? ................................... 13
Pajączek .................................................................................... 13
Baza Danych i Indeks ..................................................................... 14
Program Wyszukujący .................................................................... 14
ROZDZIAŁ 5: Co czytają pajączki?............................................ 16
Cały tekst strony .......................................................................... 16
TITLE ........................................................................................ 16
Znaczniki META............................................................................ 16
Ramki ....................................................................................... 16
Link Popularity ............................................................................ 17
Linki ......................................................................................... 17
Anchor text ................................................................................ 17
Linki

(…)

…......................................................................................... 19
Adres www ................................................................................. 20
Znaczniki META............................................................................ 20
Częstotliwość .............................................................................. 20
Lokalizacja słów kluczowych............................................................ 21
Nagłówki H1................................................................................ 21
Występowanie w katalogu............................................................... 21
Link Popularity ............................................................................ 21
ROZDZIAŁ 7: Spamowanie wyszukiwarek ................................... 23
Spam ........................................................................................ 23
Duplikowanie słów kluczowych w META .............................................. 24
Używanie słów kluczowych w META nie występujących w tekście strony... ... 24
Niewidzialny Tekst........................................................................ 24
Jump pages, doorway pages, portal pages itd....................................... 24
Cloaking .................................................................................... 25
Farmy linków…
… się to z redagowaniem treści
strony, tak, aby zawierała ona jak najwięcej słów kluczowych.
Słowa kluczowe (ang. keywords) – słowa lub frazy, jakie
potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkach, aby znaleźć produkt/
lub usługę identyczną z tym, co oferujesz.
Zapamiętaj tą definicję bardzo dobrze. Jest to jedyna
prawidłowa definicja w marketingu. Do tej pory o tym rzadko
pisałem publicznie, ale definicje słów kluczowych krążące po
sieci są złe, bo prowadzą do błędów marketingowych.
Najczęściej mówi się, że słowa kluczowe to takie słowa, które
najlepiej opisują dany produkt. To nie jest błędna definicja, ale jest
zła, bo może wprowadzić Ciebie w błąd.
W 99% znanych mi przypadków wybierania słów kluczowych w
Polsce, to biznes określa, co najlepiej opisuje jego produkt.
Prawidłowo powinni określać to potencjalni klienci…
…. Jeśli
postaramy się jeszcze troszkę, możemy za pomocą cloakingu
przedstawiać treści w odpowiednim języku – osobom łączącym się z
Polski po polsku, reszcie po angielsku.
MNIEJ MORALNE - podwyższania pozycji w rankingu. Jeśli skrypt
zauważy pajączka zdefiniowanego przez Agenta i/ lub jego adres IP,
to podstawia mu specjalnie spreparowaną stronę, zamiast tej, której
widzi reszta świata.
Problem polega na tym, że np…
… dziennie.
Zaprezentowane poniżej wyniki pochodzą z 14 lipca 2003 roku. Od tego czasu coś
mogło się zmienić, jednakże od ponad 2 lat czołówka jest taka sama.
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
35.4% google.com
30.2% onet.pl
25.2% wp.pl
3.1% msn.com
1.9% interia.pl
1.2% szukacz.pl
1.1% netsprint.pl
źródło: www.ranking.pl/rank.php?stat=domeny10PL
Sytuacja jest oczywista. Mamy 3 hegemonów: Google.com, Onet.pl i WP.pl…
…" jest nieco naciągane.
1)
2)
3)
4)
5)
6)
37.3% Google (Interia.pl, HOGA i Wirtualna Polska - zagraniczne)
30.0% Inktomi/ Infoseek (Onet.pl)
26.5% NetSprint (Wirtualna Polska)
3.1% MSN (msn.com)
1.3% Szukacz (Szukacz.pl, Proszynski.pl)
1.0% Altavista (Gazeta.pl, Ineria.pl, Onet.pl – zagraniczne)
sprawdź aktualne dane na:
www.ranking.pl/rank.php?stat=silniki10PL
Dlaczego to zestawienie jest równie ważne…
… komentarzy <!-- --> - nie mają one więc
znaczenia w tworzeniu rankingu.
Treść pliku graficznego i plików zewnętrznych
Również żadna wyszukiwarka nie będzie wstanie przeczytać treści zawartych w
pliku graficznym lub plikach zewnętrznych – np. plikach JavaScript, do których
odwołuje się strona. Dla tego typu plików stworzono znaczniki TITLE i ALT, które
już wyszukiwarki czytają i zapamiętują.
Copyrights…
… w wyszukiwarkach zawsze musisz płacić. Możesz zapłacić
miesiącami prób i błędów albo mniej niż 100 złotych za abonament, dzięki
któremu podamy CI na talerzu całą specjalistyczna wiedzę na temat
wyszukiwarek.
Copyrights © 2004 Majewski Business Consulting
Al. Niepodległości 645B; 81-854 Sopot; Poland
tel. 0502-246-045; FAX (58) 550-10-06
strona 29 z 30
Wszystko, co musisz wiedzieć o wyszukiwarkach
Piotr Majewski…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz