Przesłanki subiektywne - czynniki

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 1512
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Przesłanki subiektywne - czynniki - strona 1

Fragment notatki:


Przesłanki subiektywne Bardziej szczegółowa opinia i potencjalnym dostawcy panujące wśród podmiotów rynku i ewentualnie zweryfikowane przez własny lub obcy (zakontraktowany) wywiad gospodarczy
Osobiste kontakty, znajomości i przyjaźnie pracowników i członków kierownictwa nabywcy i potencjalnego dostawcy (związki nieformalne)
Kontynuacja współpracy, z której obie strony są zadowolone, ma z reguły przewagę nad współpracą zawiązywaną po raz pierwszy
Warunki gwarancji oraz reklamacji jakościowych i ilościowych, oferowane przez potencjalnego dostawcę mające szczególnie istotne znaczenie przy dostawach złożonych podzespołów służących do montażu ich stanu technicznego (szczególnie liczne w przemyśle samochodowym, lotniczym, elektrotechnicznym, itp.)
Zapewnienie przez dostawcę części zamiennych i sprawność serwisu technicznego, ważne zwłaszcza w przypadku uzgadniania warunków dostaw maszyn, urządzeń i skomplikowanych elementów kooperacyjnych
Uwarunkowania decyzji rynkowych w odniesieniu do rynku produktów przemysłowych Na model postępowania nabywców produktów przemysłowych składa się 5 grup czynników:
I Czynniki związane z otoczeniem firmy (czynniki zewnętrzne) Makrootoczenie firmy (otoczenie polityczne, gospodarcze, technologiczne, kulturowe i naturalne)
Otoczenie rynkowe firmy - tworzone jest przez uczestników (dostawcy, kooperanci, instytucje rynkowe, podmioty z którymi przedsiębiorstwo wchodzi w relację)
II Czynniki organizacyjne (czynniki wewnętrzne) Cele
Strategie
Plany
Struktura i organizacja firmy
III Czynniki związane ze specyfikacją kupowanego produktu przemysłowego i charakterem zakupu IV Czynniki interpersonalne Związki pomiędzy osobami podejmującymi decyzje oraz ich uprawnienia i pozycje w przedsiębiorstwie.
V Czynniki interpersonalne Cechy osobiste decydentów takie jak wykształcenie, osobowość jak również ich cele, poglądy, postaw i motywy.
Informacja - wg nauki o zarządzaniu oznacza wiedzę potrzebną do określenia i realizacji zadań służących do osiągnięcia celów organizacji, a dokładniej mówiąc jest to właściwość wiadomości lub sygnału polegającą na zmniejszeniu nieokreśloności lub niepewności co do stanu albo dalszego rozwoju sytuacji, której ta wiadomość dotyczy.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz