Strategia marketingowa - usługi kurierskie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 763
Wyświetleń: 2660
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategia marketingowa - usługi kurierskie  - strona 1 Strategia marketingowa - usługi kurierskie  - strona 2 Strategia marketingowa - usługi kurierskie  - strona 3

Fragment notatki:


STRATEGIA MARKETINGOWA W SEKTORZE USŁUG KURIERSKICH NA PRZYKŁADZIE DH Strategia nie jest problemem firmy, jest sposobem rozwiązywania jej problemów. Strategia marketingowa to sposób realizacji celów marketingowych firmy zapewniających wzrost konkurencji przedsiębiorstwa na rynku. Należy odpowiedzieć na pytanie: jak osiągnąć to, co wcześniej zaplanowaliśmy? TEZA PRACY
Praca ta ma udowodnić tezę, że wykorzystanie teorii marketingu i wdrożenie w praktyce, dzięki odpowiedniej strategii marketingowej, jest niezbędnym warunkiem prawidłowego funkcjonowania firmy DHL na konkurencyjnym rynku firm kurierskich.
Praca ma dodatkowo udowodnić, takie tezy jak:
Strategia umożliwia lepsze dopasowanie specyfiki przedsiębiorstwa do wymogów stawianych przez rynek
Strategia pozwala na identyfikację konkurentów oraz strategii ich działania
Strategia umożliwia nakreślenie ogólnych celów i warunków wprowadzenia orientacji skierowanej na klienta Strategia wskazuje sposoby osiągnięcia założonych celów
Strategia pomaga uzyskać przewagę strategiczną ( przedsiębiorstwo staje się bardziej atrakcyjnym partnerem)
Istotą skutecznej strategii jest stworzenie unikalności firmy, która pozwoli w sposób wyraźny odróżnić dane przedsiębiorstwo od innych podmiotów działających na rynku. Opracowana strategia marketingowa pozwoli na uzyskanie informacji o obecnej pozycji jaką zajmuje przedsiębiorstwo, a także pozwoli na określenie pozycji jaką chciałoby zająć w przyszłości i wyznaczenie ograniczeń w osiągnięciu zamierzonego celu.
Cel praktyczny opracowania stanowi ocena dotychczasowych działań marketingowych DHL. Przedstawia fazy, etapy szybkiego rozwoju przedsiębiorstwa w poprzednich latach działania, jak również własną propozycję dalszego funkcjonowania firmy w ujęciu działań marketingowych.
PROBLEM BADAWCZY I HIPOTEZA ROBOCZA
Podstawowym problemem badawczym będzie ustalenie, co decyduje o powodzeniu strategii marketingowej??
Istotą procesu formułowania strategii jest dążenie do znalezienia odpowiedzi na cztery pytania:
Jaką pozycję zajmuje obecnie przedsiębiorstwo i jakie są jego możliwości rozwojowe??
Jaką pozycję chciałoby zająć w przyszłości i jakie cele chce osiągnąć w okresie strategicznym, tj. w okresie, na jaki jest opracowana strategia??
Co mu utrudnia obecnie i co może utrudnić w przyszłości osiągnięcie pożądanej pozycji??
Co powinno i co musi uczynić, aby przesunąć się z pozycji obecnie zajmowanej na pozycję pożądaną i osiągnąć sukces??
Podstawowa hipoteza robocza brzmi:


(…)

… i osiągnąć sukces??
Podstawowa hipoteza robocza brzmi:
Który z czynników otoczenia przedsiębiorstwa i otoczenia konkurencyjnego ma decydujący wpływ na powodzenie strategii marketingowej???
METODA BADAŃ
Do przeprowadzenia badań wybrałem analizę SWOT i metodę Mc Kinsey`a.
ANALIZA SWOT
Jedną z najpopularniejszych technik analizy strategicznej jest analiza SWOT. Nazwa (akronim) pochodzi od pierwszych liter…
… wyrób; substytuty zazwyczaj wyznaczają górną granicę ceny i ograniczają pole manewru dla cen danego rynku i to tym silniej, im bardziej elastyczny jest popyt.     Konkurencja w sektorze - rywalizacja wśród konkurentów zależy od stopnia nasycenia rynku oraz wysokości barier wypadnięcia z rynku; te ostatnie wyznaczone są np. kosztami demontażu, przeprowadzki, kar umownych itp.     Stosunki przemysłowe i państwo jako czynnik konkurencji, np. kontrola cen na sprzedawane towary, ograniczenia importowo- eksportowe, regulacje prawne między pracodawcą i pracobiorcą itp.
 
Bliższe otoczenie ekonomiczne
 
ANALIZA PRZEDSIĘBIORSTWA
   Zadaniem analizy przedsiębiorstwa jest opis i przede wszystkim ocena, ze strategicznego punktu widzenia, pozycji zasobowej przedsiębiorstwa, w celu stworzenia na podstawie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz