To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Przemysłowy marketing-mix Produkt Jakość techniczna
Głębokość asortymentu
Marka
Instalowanie i serwisy
Gwarancje
Doradztwo techniczne i szkolenia Dystrybucja Negocjacje
Zawieranie transakcji
Sprzedaż (kanały dystrybucji)
Terminowość dostaw
Magazynowanie Promocja Sprzedaż bezpośrednia
Promocja sprzedaży
Reklama
Public Relations Cena Konkurencyjność cenowa
Warunki płatności
Polityka rabatowa
Finansowanie transakcji Kształtowanie produktu Ustalenie i dobór atrybutów materialnych wyrobu lub cech usługi
Ustalenie i dobór cech opakowania
Określenie zakresu gwarancji dla produktu oraz związanych z nim usług przy- i posprzedażowych
Ustalenie znaku towarowego Określenie skali (ilości) i struktury podaży produktu i jej dostosowanie do zmian w czasie
Poziomy i atrybuty produktu (jakość i cechy) Jakość w aspekcie:
Technicznym
Funkcjonującym
Ekonomicznym
SWOBODA KSZTAŁTOWANIA JAKOŚCI (cech użytkowych) PRODUKTU jest ograniczona przez możliwości techniczne przedsiębiorstwa tj.
rodzaj i poziom stosowanych technologii
zdolności innowacyjne przy uwzględnieniu poziomu rentowności
Główne kryteria oceny jakości usługi materialne środki świadczenia usług
solidność i niezawodność usługodawcy
wrażliwość usługodawcy na potrzeby klientów
pewność
empatia
Cechy decydujące o: użyteczności materialnej
użyteczności emocjonalnej
Określenie wymaganego przez końcowych odbiorców instytucjonalnych zbioru cech użytkowych produktu wymaga: Ustalenia struktury wymagań odbiorców w operacyjnych segmentach rynku
Identyfikacji odpowiadających im cech i funkcji produktu
Sporządzenie listy atrybutów produktu istotnych dla odbiorców
Ustalenie percepcji poszczególnych atrybutów produktu przez odbiorców w porównaniu z cechami produktów konkurencyjnych
Faktyczny dobór cech materialnych produktu lub cech usługi powinien: Zapewniać zgodność tych cech ze standardami jakościowymi i innymi normami
W pełni zaspokajać potrzeby i wymagania nabywców
Nadawać produktowi jakościowe wyróżniki konkurencyjne
Umożliwiać utrzymanie konkurencyjnych cen i relacji wartości użytkowej do ceny produktu
Zapewniać osiągnięcie zadowalającej zyskowności sprzedaży
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)