To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Produkt - to cokolwiek co może znaleźć się na rynku, zyskać uwagę klienta, zostać nabyte, użyte lub skonsumowane, zaspokajające czyjeś pragnienie lub potrzebę. Każdy produkt składa się z kombinacje cech fizycznych i niefizycznych, czy też materialnych i niematerialnych, które starają się w pełni zadowolić, usatysfakcjonować potrzeby i życzenia klientów. Produkt jest wytworem ludzkiej pracy. Usługa - każda czynność lub korzyść zasadniczo niematerialna oferowana przez jedną stronę innej. Która w jej efekcie nie staje się właścicielem niczego. Namacalny jest efekt usługi, ale nie sama usługa. Występuje usługodawca i usługobiorca. W praktyce najczęściej spotyka się produkty będące mieszanką komponentów usługowych i materialnych.
Element niematerialny stanowi główny motyw dokonania zakupu przez nabywcę usługi. Niematerialność: Brak własności - własność daje prawo do dysponowania. Jednoczesność świadczenia i konsumpcji Niejednolitość produktu - Nietrwałość produktów -nie można usług wyprodukować na zapas. Oczekiwania klientów należy dopasować do możliwości świadczenia usług. Atrybuty produktu:
Rdzeń produktu - obejmuje podstawowe korzyści, odnoszące się do kategorii potrzeb nabywców, jakie produkt (przeważnie jeden z wielu) jest w stanie zaspokoić. [TELEFON - możliwość łączności z innymi osobami] Produkt rzeczywisty (faktyczny) - szary telefon firmy Samsung z pamięcią 1GB itd. Posiada właściwości jakich zwykle oczekuje klient, kupując tego rodzaju produkt, takie jak: odpowiedni standard, jakoś, cena.
Produkt poszerzony - produkt rzeczywisty może być poszerzony o wartości dodatkowe takie jak: kredyt na raty, gwarancja, instalacja, usługi posprzedażowe. Podstawowy pożytek - jest to podstawowa usługa lub korzyść, którą nabywca w rzeczywistości kupuje. Hotel - odpoczynek, sen Produkt w formie podstawowej - Hotel czyli budynek i jego cechy. Produkt potencjalny - ulepszenia, przekształcenia jakim podlega produkt. Jakość produktu - stopień lub standard doskonałości i zdolności do zaspokojenia poszczególnych potrzeb i wymagań nabywców. Doskonalenie produktu - można przez dodawanie, włączenie dodatkowych korzyści dla nabywców, wyróżniających dany produkt wśród ogółu produktów oferowanych na rynku. Korzyść dla nabywców wynikająca z zaspokojenia jego potrzeby:
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)