To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Przekładanie planu strategicznego na działania Wymiary przekładania planu strategicznego na działania: Wymiar podmiotowy Wymiar motywacyjny Wymiar czasowy Wymiar przedmiotowo- finansowy WYMIAR PODMIOTOWY Wiążę się ze stworzeniem odpowiednich powiązań w ramach całego przedsiębiorstwa w procesie realizacji planu strategicznego. Oznacza to, że w przedsiębiorstwie wyodrebnia się tzw. Strategiczne obszary działalności. W przedsiębiorstwie możemy wyroznic dla celu wsparcia procesu realizacji celów: -strategiczne oddzialy tworzące wartość - piony wsparcia czyli jednostki tworzące , generujące usługi wewnętrzne Wyróżniami centra odpowiedzialności ( jednostki odpowiedzialne za dany rodzaj działalności) - centra kosztów- odpowiadaja za koszty - centra przychodów- rozliczanie wartości przychodow np. sieci dystrybucji - centra wynikow, zysków - to jednostki , które rozliczaja się przychodami jak i kosztmi. Zarządzaja nimi i rozliczaja się wynikiem . Przełożenie strategii na podmioty, wytworzenie powiązań wewnętrznych dla całego przedsiębiorstwa oznacza, ze podmioty te w ramach swojej strategii wewnętrznej konstruuja strategiczna karte wyników, która obejmuje perpektywe finansowa, klienta zewnętrznego, procesów oraz wiedzy i rozwoju. Poszczególne jednostki wsparcia wewnętrznego tez konstruuja swoja strategiczna karte wyników, która obejmuje również te 4 perspektywy ( klient wewnętrzny) WYMIAR MOTYWACYJNY Wymiar motywacyjny oznacza, że strategia powinna być podstawa działan w przediebiorstwie, powinna łączyć wszystkich pracowników w procesie jej realizacji. Aby strategia stała się codzienną sprawą wszystkich pracowników muszą być spełnione warunki: - musi być odpowiedni system komunikacji wewnętrznej - muszą być w odpowiedni sposób zdefiniowane cele osobiste i zespołowe - musi być właściwy system wynagradzania i motywacji WYMIAR CZASOWY Wiążę się z powstaniem 2 pętli: - pętla strategicznego uczenia się - pętla zarządzania działalnością operacyjną Formułujemy strategie, ustalamy mapę strategii oraz strategiczną kartę wynków. Między strategią a mapą strategii zachodzą powiązania: Strategia jest konkretyzowana przez mapę strategii i strategiczne karty wyników ( kaskadowane) W trakcie realizacji strategii mamy proces testowania przyjętych mierników, testowania powiązań przyczynowo-skutkowych ( powiązania związane ze strategiami), na tej podstawie możemy dokonywać nowych sformułowań, dlatego jest to
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)