Przejście ryzyka i ubezpieczenia w Incoterms - omówienie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 147
Wyświetleń: 2198
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Przejście ryzyka i ubezpieczenia w Incoterms - omówienie - strona 1 Przejście ryzyka i ubezpieczenia w Incoterms - omówienie - strona 2

Fragment notatki:

PRZEJŚCIE RYZYKA I UBEZPIECZENIA W INCOTERMS - W celu stwierdzenia, która ze stron powinna ponieść koszty ubezpieczenia towaru, należy precyzyjnie określić moment i miejsce, w którym to ryzyko przechodzi ze sprzedającego na kupującego. Miejsce to uzmysławia, która ze stron jest odpowiedzialna za towar na jego zasadniczej trasie przewozu, na jakie ryzyko ten towar jest narażony, czy warto się uwolnić od potencjalnych strat i szkód wykupując odpowiednie ubezpieczenie. INCOTERMS 2010: MIEJSCE PRZEJŚCIA RYZYKA ZE SPRZEDAJĄCEGO NA KUPUJĄCEGO: FORMUŁY UNIWERSALNE: EXW: siedziba sprzedającego FCA: miejsce przekazania towaru pierwszemu przewoźnikowi FAS: miejsce wzdłuż burty statku w porcie nadania towaru FOB: pokład statku w porcie nadania CPT: miejsce przekazania towaru pierwszemu przewoźnikowi CFR: pokład statku w porcie nadania CIP: miejsce przekazania towaru pierwszemu przewoźnikowi CIF: pokład statku w porcie nadania DAT: terminal, towar wyładowany DDU: miejsce przeznaczenia, towar na środku transportu DDP: miejsce przeznaczenia, towar na środku transportu Sprzedający nigdy nie ponosi ryzyka związanego z towarem do dalszego punktu niż ten, do którego ponosi koszty transportu. Gestia ubezpieczeniowa leży po tej stronie, która ponosi ryzyko na głównej drodze przewozu. W formułach E F C gestia ubezpieczeniowa leży po stronie kupującego, w formułach D po stronie sprzedającego. W odróżnieniu od gestii transportowej, gestia ubezpieczeniowa nie jest obowiązkiem wykupienia ubezpieczenia, lecz jedynie zdroworozsądkowym nakazem wynikającym z ryzyka, na jakie jest narażona strona odpowiedzialna na towar na głównej drodze przewozu. Incoterms wymusza nałożenie ubezpieczenia w dwóch przypadkach: - obowiązek ten leży po stronie sprzedającego - zazwyczaj ubezpiecza w najniższym zakresie - standardowo ubezpieczenie obejmuje 110% wartości towaru, a te 10%
- polisa jest wystawiana na kupująceg2wo, bo to on ponosi ryzyko na głównej drodze przewozu 1) CIF 2) CIP MODYFIKACJE INCOTERM
Formuły Incoterms są istotne, ale najważniejsze są ustalenia pomiędzy kupującym a sprzedającym; zgodnie z zasadą swobody zawierania umów, strony mogą dowolnie kształtować zakres swoich obowiązków dotyczących przewozu towarów. Wybrane formuły modyfikujące Incoterms: 1) LOADED- oznacza, że dodatkowym obowiązkiem sprzedającego jest załadowanie towaru na środek transportu. ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz