Promocja w usługach finansowych

Nasza ocena:

4
Pobrań: 147
Wyświetleń: 567
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Promocja w usługach finansowych - strona 1

Fragment notatki:

27. PROMOCJA W USŁUGACH FINANSOWYCH
Promocja jest to zespół środków, za pomocą których firma komunikuje się z rynkiem, przekazując informacje o swojej działalności, produktach i usługach.
Na promocję w usługach finansowych wpływają takie czynniki jak np. rodzaj instytucji, klienci, usługi. Funkcje promocji usług finansowych: informacyjna, pobudzająca, konkurencyjna.
Cele promocji usług finansowych:
prezentacja korzyści dostarczonych klientom - nabywcom usług
wyróżnienie instytucji finansowej i jej oferty na tle oferty konkurentów
wzmocnienie pozycji rynkowej instytucji na tle konkurencyjnych podmiotów
kreowanie wizerunku instytucji
Zasady skutecznej promocji instytucji finansowej i jej oferty
danie klientowi materialnej wskazówki
dbanie o to by usługa była zrozumiała
zapewnienie ciągłości motywu reklamowego
obiecanie tylko tego co można wykonać
wykorzystanie przekazu ustnego
informowanie swoich pracowników o ofercie usług
Przedmiot promocji na rynku usług finansowych
podmiot - instytucja finansowa
oferta
Argumenty promocji wyróżniające podmiot
długoletnie tradycje, doświadczenie
wielkość firmy, duży zakres oferty usługowej
powiązania formalne z instytucjami międzynarodowego rynku finansowego
wykwalifikowany personel usługowy
elastyczność w dostosowaniu się do życzeń klientów
sprawność i szybkość finansowej obsługi klientów
solidność w załatwianiu spraw
dostępność
Argumenty promocji wyróżniające produkt
bezpieczeństwo
możliwość zaspokojenia potrzeb
wygoda, łatwość korzystania
możliwość kontroli i dysponowania środkami
zysk lub oszczędność kosztów
Narzędzia promocji usług finansowych
reklama
promocja sprzedaży
sprzedaż osobista
public relations sponsoring
Reklama Wszelka płatna forma nieosobowego przedstawiania i popierania idei, dóbr i usług przez określonego nadawcę Wszelka płatna forma nieosobowego przedstawiania i popierania idei, dóbr i usług przez określonego nadawcę
Media reklamowe najczęściej wykorzystywane na rynku usług finansowych
prasa
telewizja reklama wydawnicza outdoor internet Sprzedaż osobista

(…)


Dobra kampania telewizyjna zwiększa zainteresowanie produktem w sposób szybki i widoczny
Wady kampanii w telewizji
Zbyt duża liczba reklamowanych produktów doprowadza do szumu informacyjnego i pogarsza jakość kontaktu producenta z konsumentem
Nie daje możliwości precyzyjnego doboru audytorium kampanii Wysokie koszty przeprowadzenia kampanii w telewizji oraz konieczność utrzymania kampanii minimalnej…
… do charakteru pisma
Możliwość szybkiego korygowania kampanii (dzienniki)
Możliwość umieszczenia numeru infolinii, adresów sklepów, listy dystrybutorów
Jest medium dobrze zbadanym i medium, dla którego łatwo policzyć koszty dotarcia
Wady kampanii w prasie
Jest to medium nieme
Medium o ograniczonym dostępie Głownie wykorzystywane dla kampanii skierowanych do kobiet
Trafia do osób, które czytają
Możliwość…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz