To tylko jedna z 6 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
KAMPANIA REKLAMOWA BANKU „PHONE BANK” O względy i pieniądze klientów zabiega wiele różnych banków,
oferujących podobne lub wręcz takie same usługi. Jak więc nakłonić klienta do tego, aby dzisiaj i w przyszłości korzystał z naszego właśnie, a nie innego banku?
Można to osiągnąć przez zaprojektowanie skutecznej kampanii reklamowej. Długofalową inwestycją w stworzenie marki produktu jest właśnie reklama, ale pod warunkiem, że zaprojektowana kampania jest uwieńczona powodzeniem.
Przedmiotem kampanii reklamowej są produkty i usługi „Phone Banku”,
a w szczególności:
całodobowe usługi bankowe na telefon BankPhone,
karty kredytowe honorowane na całym świecie,
elektroniczne usługi bankowe.
Wytyczone cele powinny być stabilne w określonym okresie. „Phone Bank” postanowił, iż będzie to okres około 2 lat. Jednakże, bank musi być elastyczny wobec zmieniającej się sytuacji na rynku. Z drugiej zaś strony nie może sobie pozwolić na częste zmiany celów, gdyż w przeciwnym wypadku rozbije tym koncepcję reklamy banku i zdezorientuje odbiorców.
Aby uzyskać wiarygodne i konkretne efekty bank zdecydował , iż kampania promocyjna prowadzona będzie przez okres 6 miesięcy, na stronach www. w internecie, równolegle z tradycyjną kampanią reklamową.
„Phone Bank” powstał w 1991 roku i rozpoczął swoją działalność oferując komercyjne usługi bankowe instytucjom finansowym i polskim bankom, dużym przedsiębiorstwom polskim i kooperacjom międzynarodowym inwestującym lub prowadzącym działalność gospodarczą w Polsce. Od samego początku oferta banku obejmowała pełny zakres usług w dziedzinie finansowania kapitału obrotowego, finansowania działalności handlowej i inwestycyjnej, oraz usługi maklerskie. „Phone Bank” jest jednym z pierwszych banków oferujących elektroniczne usługi bankowe. We wrześniu 1997 roku „Phone Bank” rozszerzył swoją działalność o obsługę osób indywidualnych. Zaoferował między innymi pierwsze całodobowe usługi bankowe na telefon BankPhone oraz honorowane na całym świecie karty kredytowe.
Bank przyjął zasadę utrzymania pozytywnego wizerunku firmy:
„Zapewnij własny oryginalny styl odróżniający Naszą firmę od konkurentów. Jeśli nie możesz być pierwszy, stwórz taką kategorię, taki swój wizerunek, aby być postrzeganym przez konku rentów jako pierwszy w swojej dziedzinie”. Głównym zamierzeniem kampanii reklamowej jest oczywiście sprzedaż usług. Celem ogólnym prowadzonej kampanii jest umocnienie wizerunku banku
(…)
… korzyściach wynikających z zakupu (mniejsza prowizja od wpłat gotówkowych),
powtórne zdobycie byłych klientów,
poinformowanie klientów o zmianach, takich jak np. ulepszenie
zabezpieczenia karty magnetycznej w razie kradzieży, pozyskanie nowych klientów.
Obietnica
„Phone Bank” działa w warunkach pełnej konkurencji i dlatego szczególną wagę przykłada do plasowania swoich usług w oparciu o trafną identyfikację…
… klientów oraz stworzenie bazy danych, obecnych i potencjalnych klientów, do których w przyszłości można będzie kierować reklamę. Z uwagi, iż bank nie ma doświadczenia w zakresie usług internetowych, zlecił przygotowanie kampanii firmie „ITP”, która specjalizuje się w projektowaniu i promocji stron www.
Grupa docelowa odbiorców
Oprócz klientów, którzy chcą korzystać z usług banku, kampania ma wzmocnić wizerunek „Phone Banku” w świadomości tych, którzy zdecydują się powierzyć swoje zasoby finansowe dopiero w przyszłości.
Na grupę docelową składają się zarówno kobiety jak i mężczyźni powyżej osiemnastego roku życia, posiadający stałe źródło dochodu. Obejmiemy jej zasięgiem właścicieli firm (krajowych i zagranicznych), oraz indywidualne podmioty gospodarcze bez względu na status prawny i formę własności…
… innych wartości lub sposobem rozwiązywania problemów. Np. sprzedając kredyt samochodowy sprzedajemy wygodę i luksus wynikający z posiadania auta.
Ulotka reklamowa - oprócz funkcji informacyjnej powinna pełnić rolę zachęcającą i nakłaniającą. Powinna symbolizować pewność i stabilność banku.
We wszystkich przekazach reklamowych zamieszczamy logo banku.
Media plan Kampania reklamowa „Phone Banku” w 60% prowadzona…
…, jak również w sieciach kablowych. Jest to świadomy wybór podyktowany chęcią dotarcia do aktywnych osób starających się poszerzyć swe horyzonty poprzez oglądanie kanałów informacyjnych oraz tematycznych. Internet:
ponad 50 witryn tematycznych, oraz znane wyszukiwarki,
bannery reklamujące „Phone Bank” na 1000 innych stron,
e-mailing i biuletyn banku.
Billboardy - umieszczone w centrach miast, w miejscach najbardziej…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)