To tylko jedna z 35 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
POLITYKA PROMOCJI POLITYKA PROMNOCJI Jest to zestaw środków, za pomocą których instytucja finansowa przekazuje na rynek informacje dotyczące swoich usług (i firmy), kształtuje potrzeby klientów oraz kieruje popytem. CELE POLITYKI PROMOCJI • Kształtowanie wizerunku firmy lub/i produktu • Zdobycie przewagi nad konkurentami • Zachęcenie do zakupu usług w określonym miejscu lub czasie • Poinformowanie konsumenta o istnieniu usługi • Zwiększenie sprzedaży usługi PROMOCJA-MIX • Reklama – bezosobowa, płatna i adresowana do masowego klienta forma przekazywania informacji rynkowych • Sprzedaż osobista – prezentowanie usług finansowych w drodze bezpośrednich kontaktów pracownika z klientem. • Promocja (aktywizacja) sprzedaży – zespół środków materialnych zwiększających atrakcyjność sprzedaży danej usługi. • Propaganda marketingowa – kompleks działań mający na celu wypracowanie odpowiednich relacji z otoczeniem w celu zbudowania pozytywnego wizerunku firmy na rynku. Czynniki mające wpływ na wybór formy promocji • Cel promocji • Rodzaj produktu • Cykl życia produktu • Typ odbiorcy • Zasoby finansowe instytucji • Czas na przygotowanie i realizację programu promocji • Ograniczenia prawne Specyfika i zadania promocji usługi bankowej Usługa bankowa jest niematerialna i odnosi się do wykorzystania pieniądza jako szczególnego towaru i stąd trudności porównań jej z innymi produktami. W większości przypadków jest to usługa skomplikowana i wymagająca wyjaśnień oraz instrukcji dla nabywcy w znacznie większym stopniu niż w przypadku dóbr materialnych. Specyfika i zadania promocji usługi bankowej • Produkty bankowe są środkami do realizacji innych celów, a ich znaczenie przejawia się w tym, że współcześnie bez współpracy z bankiem nie może funkcjonować żadne przedsiębiorstwo czy gospodarstwo domowe. • Słownictwo fachowe używane w bankach jest często niezrozumiałe dla przeciętnego klienta, a nawet odstrasza go. Specyfika i zadania promocji usługi bankowej Z badań przeprowadzonych w krajach o gospodarce rynkowej wynika, że przeciętny kontakt klienta z bankiem jest znacznie dłuższy niż w przypadku dóbr materialnych. Tylko ok. 5% klientów rocznie zmienia bank. Im więcej usług bankowych klient nabywa w banku, tym prawdopodobieństwo jego utraty jest mniejsze Etapy polityki promocji • Badania rynku na którym bank funkcjonuje • Określenie celów działań promocyjnych • Określenie adresatów - odbiorców promocji
(…)
… klienta.
• Walka z konkurencją.
• Tworzenie image’u firmy.
RODZAJE REKLAMY
Ze względu na wykorzystanie środków przekazu
reklamowego
• Masowa
• Półmasowa
• Zindywidualizowana
Ze względu na cykl życia reklamowanej usługi
• Pionierska
• Konkurencyjna
• Przypominająca
ETAPY AKCJI REKLAMOWEJ
• Ustalenie celu reklamy
• Ustalenie grupy docelowej
• Określenie nośników reklamy
• Określenie treści przekazu…
…
• Zindywidualizowana
Ze względu na cykl życia reklamowanej usługi
• Pionierska
• Konkurencyjna
• Przypominająca
ETAPY AKCJI REKLAMOWEJ
• Ustalenie celu reklamy
• Ustalenie grupy docelowej
• Określenie nośników reklamy
• Określenie treści przekazu reklamowego
• Ustalenie budżetu reklamy
• Testowanie akcji reklamowej
• Realizacja kampanii reklamowej i badanie jej
efektów
OKREŚLENIE TREŚCI
PRZEKAZU REKLAMOWEGO
Rodzaje…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)