Projektowanie dróg czasowych-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 84
Wyświetleń: 1330
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Projektowanie dróg czasowych-opracowanie - strona 1 Projektowanie dróg czasowych-opracowanie - strona 2 Projektowanie dróg czasowych-opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

Projektowanie dróg czasowych
Płyta MON - utwardzeniu nawierzchni placów składowych
Do najczęstszych zadań transportowych podczas realizacji budowy należy:
Dowóz na teren budowy materiałów, półfabrykatów, prefabrykatów budowlanych oraz maszyn i urządzeń
Dowóz lub wywóz nadmiaru mas ziemnych;
Przewóz materiałów, półfabrykatów, prefabrykatów budowlanych z miejsc składowania do miejsc wbudowania (transport wewnętrzny)
Wywóz niektórych materiałów budowlanych oraz maszyn i urządzeń z terenu budowy po zakończeniu robót
Rozwiązywanie komunikacji na terenie budowy:
Uwzględniamy istniejącą sieć dróg publicznych
Drogi dojazdowe, które łączą teren budowy z siecią dróg publicznych
Drogi wewnętrzne usytuowane na terenie budowy
Na konstrukcję (szerokość) dróg czasowych mają wpływ następujące czynniki:
Obciążenie drogi - masa towarów przewożonych w jednostce czasu.
Rodzaj środków transportowych i szybkość ich jazdy
Planowany czas eksploatacji drogi
Warunki geologiczne i hydrologiczne terenu
Dostępność materiałów nadających się do budowy dróg
Projektując transport na terenie budowy należy:
Opracować schemat przepływu materiałów posługując się metodami programowania matematycznego
Wytyczyć trasy przejazdu jednostek transportu
Zaprojektować odpowiednie fronty ładunkowe
Zaprojektować odpowiednie podłoża i nawierzchnie dróg
Zagadnienie komiwojażera - algorytm Nicholsona.
Polega na wyznaczeniu na płaszczyźnie najkrótszej (najtańszej) trasy przebiegającej przez zadane n pkt., przy czym trasa ta powinna przechodzić przez każdy punkt tylko jeden raz i powracać do punktu wyjściowego. Liczba możliwych dróg zamkniętych w tym zagadnienie wynosi (n-1)!
Optymalizacja drogi o kształcie rozgałęźnym - algorytm Kruksala
Ogólne założenia projektowe.
Drogi jednokierunkowe - od 3,0 do 4,0 m
Drogi dwukierunkowe - od 6,0 do 8,0 m
Poszerzenie nawierzchni przy placach wyładunkowych
W celu odwodnienia drogi należy stosować:
Spadki podłużne 0,2 do 1,0 %
Spadki poprzeczne 3,0 do 4,0 %
Spadki poboczne 5,0%
Promień łuku 20m
Należy uwzględnić gabaryty przewożonych elementów.
Podłoże i rodzaje nawierzchni.
Gruntowe:
- naturalne- Szerokość od znormalizowanych
Usytuowane na gruntach P-G lub G-P
Mogą być stosowane na budowach o małym ruchu
- profilowane-


(…)

…, mat. bitumiczne)
mechaniczna stabilizacja gruntów (poprawienie uziarnienia gruntu przez dodanie do gruntu brakujących w nim frakcji)
mechaniczna stabilizacja gruntów z jednoczesnym dodawaniem mat. Wiążących
- grubość nawierzchni powinna wynosić 15 - 30 cm
- natężenie ruchu ok. 8000 kN/dobę
Poziomy transport budowlany.
Transport bliski
kołowy
szynowy
linowy
przenośnikowy
Transport daleki
kołowy…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz