To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
PROCEDURA BUDŻETOWA 1. PRZYGOTOWANIE PROJEKTU UCHWAŁY BUDŻETOWEJ Projekt budżetu przygotowuje ZARZĄD JST z uwzględnieniem przepisów USToFP i przepisów zqawartych w uchwale organu określających procedurę uchwalania budżetu oraz rodzaje i szczegółowość informacji dołączonych do budżetu.
DANE UWZGLĘDNIANE W PROJEKCIE:
- Informacje MF o wysokości subwencji
- Informacje o wpływach z tytułu udziału w podatkach pańśtwowych - Informacje o dotacjach na zadania zlecone
- Plany prywatyzacyjne mienia komunalnego - Założenia polityki cenowej
- Inflacja + Dodatkowo. Zarząd musi przygotować objaśnienia fdotyczace planowanych dochodów i wydatków i wyjaśnienia. + W przypadku gmin. Dodawane sa informacje dotyczące przewidywanej wysokości podatków lokalnych i opłat a także informacje dotyczące założeń lokalnej polityki podatkowej.
2. PROCEDURA UCHWALANIA PROJEKTU BUDŻETU JST - do 15 listopada ZARZĄD JST przedstawia ORGANOM STANOWIĄCYM oraz RIO projekt budżetu. - RIO dokonuje oceny projektu pod względem prawnym i formalnym (nie ma to jednak mocy wiążącej)
- Ostateczną opinię wydaje KOMISJA DS. BUDŻETU
- RADA JST dokonuje uchwalnie projektu najpóźniej do końca grudnia (wyjątkowo do 31.03) - Uchwała budżetowa podejmowana jest zwykłą większością głosów , przy kworum ½ ustaowej liczby organu stanowiącego - Jeśli do 31.03 nie uda się podjąć uchwały RADA JST traci kompetencje uchwałodawcze na rzecz RIO (ma czas na uchwałę do 31.04) WYKONYWANIE BUDŻETU JST Zasady wykonywania budżetu samorządowego . Dochowanie terminów określonych w art. 125 UoFP [art. 125. 1. W terminie 7 dni od dnia przekazania projektu uchwały budżetowej organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego zarząd jednostki samorządu terytorialnego przekazuje podległym jednostkom informacje niezbędne do opracowania projektów ich planów finansowych. 2. Jednostki, o których mowa w ust. 1, opracowują projekty planów finansowych w terminie 30 dni od dnia otrzymania danych, o których mowa w ust. 1, nie później jednak niż do dnia 22 grudnia] ma istotne znaczenie dla właściwego wykonania uchwały budżetowej, ponieważ plany jednostek podległych organowi wykonawczemu jednostki samorządu terytorialnego są objęte treścią uchwały budżetowej i podlaegają zatwierdzeniu przez organ stanowiący w ramach uchwalenia tejże uchwały. Układ wykonawczy. Układ wykonawczy jest dokumentem, który uchwałę budżetową do szczegółowości obejmujacej wykaz dochodów i wydatków w podziale na działy irozdiały klasyfikacji budżetowej oraz paragrafy (uchwała budżetowa nie jest uchwalana w szczegółowości obejmującej paragrafy). Układ wykonawczy opracowuje organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego w terminie 21 dni od dnia uchwalenia uchwały budżetowej. Dokonuje tego na podstawie globalnych kwot zawartych w uchwale budżetowej i jest ich uszczegółowieniem. Zawiera szczegółowy wykaz: a) poszczególnych źródeł dochodów; b) wydatków na poszczególne zadania finansowane z budżetu jednostki samorządu terytorialnego; c) konkretne jednostki uprawnione do pobierania dochodów; d) konkretne jednostki otrzymujące z budżetu środki na realizację zadań.
(…)
… przestępstwa lub wykroczenia; wtedy skarbnik musi to uzasadnić i podać kwalifikację prawną owego przestępstwa lub wykroczenia), ale informuje o tym RIO, która może złożyć doniesienie do prokuratury o popełnieniu przestępstwa lub do rzecznika dyscypliny finansów publicznych o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych. Skarbnik ponadto dokonuje bieżącej kontroli efektywności podejmwoanych działań, podłóg…
… samorządu terytorialnego (za pomocą absolutorium). Kontrolą zewnętrzna zajmuje się regionalna izba obrachunkowa.
Absolutorium. Organ wykonawczy przedstawia organowi stanowiącemu i regionalnej izbie obrachunkowej informacje i sprawozdania z wykonania budżetu (sprawozdania dwa razy w roku: półroczne do końca sierpnia roku budżetowego i roczne do końca marca następnego roku budżetowego). Na podstawie…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)