Priorytety PZ RP 2012-2016- opracowanie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 35
Wyświetleń: 483
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Priorytety PZ RP 2012-2016- opracowanie - strona 1

Fragment notatki:

1). Promocji Polski za granicą, stwierdzono, że skuteczna promocja Polski jest jednym z najważniejszych zadań nowoczesnej polskiej dyplomacji, aby budować markę ogólnoświatową i marki branżowe, wspomagać turystykę, inwestycje zagraniczne. Polska powinna być postrzegana jako partner gwarantujący najwyższą jakość wykonywanych usług i towarów. Aby stale pielęgnować wizerunek należy stworzyć konsekwentną kampanię promocyjną Polski, opartą na zróżnicowanych narzędziach, od konferencji naukowych, poprzez festiwale kulturalne, po uczestnictwo w wielonarodowych przedsięwzięciach gospodarczych. Niezastąpiona jest działalność instytucji, takich jak Instytuty Polskie i Instytut Adama Mickiewicza. Działaniem wspomagającym powinno być wykorzystywanie do przyciągnięcia rzeszy turystów różnego rodzaju wydarzeń, które mają miejsce w Polsce - w okresie 2012-2016 r. - Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 oraz Europejska Stolica Kultury Wrocław 2016.
Głównym zadaniem jest utworzenie efektywnego systemu(gospodarka, kultura, edukacja, turystyka etc.) promocji Polski za granicą oraz wprowadzenie zasad jej koordynacji poprzez m.in. wzmocnienie współpracy międzyresortowej w tym zakresie.
2). Polonia i Polacy za granicą - promocja Polski wśród Polonii to też promocja, za jej pośrednictwem, wśród społeczeństw innych krajów. Należy więc zmienić podejście do Polaków za granicą. Co najmniej 70% polskiej diaspory w świecie(większość osób świadomych swego polskiego rodowodu, zainteresowanych Polską i jej kulturą, a także otwartych na kontakty i współpracę) nie posługuje się j. polskim, dlatego przekaz do nich powinno się kierować w innych językach. Główne trzy obszary współpracy kierowane do Polonii: kultura - poprzez jak najszersze propagowanie i udostępnianie kultury polskiej, nauka - w tym sięganie po autorytet pracujących za granicą wybitnych jej twórców, gospodarka - poprzez nowoczesną promocję potencjału gospodarczego Polski i ofertę współpracy z przedstawicielami Polonii w różnych krajach.

(…)

… do nich powinno się kierować w innych językach. Główne trzy obszary współpracy kierowane do Polonii: kultura - poprzez jak najszersze propagowanie i udostępnianie kultury polskiej, nauka - w tym sięganie po autorytet pracujących za granicą wybitnych jej twórców, gospodarka - poprzez nowoczesną promocję potencjału gospodarczego Polski i ofertę współpracy z przedstawicielami Polonii w różnych krajach. …
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz