To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Prasa w internecie Pierwszym etapem rozwoju prasy w internecie jest zamieszczanie materiałów prasowych online. Źródłem przychodów wydawców są reklamy oraz sprzedaż dostępu do wybranych materiałów (archiwum lub pełne wersje tekstów). „The New York Times” oferuje dostęp do pełnych elektronicznych wydań dziennika za pośrednictwem internetu za 19.99 USD miesięcznie lub 4.62 USD tygodniowo (ściąganych w całości na komputer w środowisku Adobe Air). Kolejny etap rozwoju prasy w internecie opiera się tworzeniu wersji na urządzenia przenośne (smartfony, tablety). Źródłem przychodów mogą być tu reklamy, ale przede wszystkim sprzedaż dostępu do treści, zarówno w formie dostępu do pojedynczych tekstów, jak i subskrypcji. Elektronicznymi wydaniami dla tabletu iPad dysponują w Polsce m.in. „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita” oraz „Polska The Times” Trudno jest jeszcze przewidzieć jak będzie wyglądał model biznesowy prasy w internecie, przy założeniu rozwoju dystrybucji z wykorzystaniem tabletów Prasa na tabletach - trudne początki „Pierwsze tabletowe wydanie magazynu „Wired”, pełne wideo, multimediów i
ekskluzywnych materiałów, ściągnęło w czerwcu ponad 100 tys. osób. iPad
na rynku był trzy miesiące, a liczba jego użytkowników nie przekraczała 2
mln. W listopadzie sprzedaż „Wired” dla iPada wyniosła niecałe 23 tys.
egzemplarzy, mimo że do tego czasu sprzedano ok. 8 mln tych urządzeń.
(...) W tym samym okresie popularność elektronicznej wersji magazynu
„Vanity Fair” zmniejszyła się z 10,5 tys. pobrań w czerwcu do 8,7 tys. w
listopadzie. 40-proc. spadek, z 4,3 do 2,7 tys., odnotował „Glamour”.
Według Johna Paczkowskiego z „Wall Street Journal” powodem spadków są zawyżone ceny. „Wydawanie 5 dol. na jeden elektroniczny numer pisma ma mały sens, gdy roczna prenumerata tytułu potrafi kosztować niewiele ponad 10 dol.“ - napisał. Z płatnymi (każdorazowo) e-wydaniami magazynów konkurują też płatne i tańsze (zwykle ok. 1 dol. jednorazowo) aplikacje dla iPada. Większość z nich stanowią gry, ale konkurencję dla płatnych emagazynów stanowią też darmowe aplikacje informacyjne, np. Skimmer przygotowany przez New York Times.” (Źródło: T. Boguszewicz, „iPad rozczarowuje wydawców prasy”, Rzeczpospolita z dnia 04-01-2011) Książki: Amazon, e-papier i Kindle Kindle to jednocześnie oprogramowanie, sprzęt i platforma sieciowa Amazon sprzedaje e-książki we własnym formacie AZW, zabezpieczone DRM Amazon otworzyło Digital Text Platform, gdzie autorzy mogą sami publikować swoje książki bez pośrednictwa wydawców Z formalnego punktu widzenia książki nie są sprzedawane, lecz dzierżawione użytkownikom. W związku z tym np. nie można ich odsprzedać po przeczytaniu
(…)
…: 48,25 USD; miękkie okładki: 49.45 USD The Twenty-First-Century Media Industry: Economic and Managerial Implications in the Age of New Media - Kindle: 68.68 USD; twarde okładki: 64.13 USD Entertainment Industry Economics: A Guide for Financial Analysis - Kindle: 45.18 USD; twarde okładki: 38.66 USD Unbearable Lightness of Being - Kindle: 8.05 USD; miękkie okładki: 8.22 USD The Lord of the Rings -Kindle…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)