To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Podstawy eksploatacji obiektów transportu lądowego Posterunki techniczne na stacjach: Zgodnie z Instrukcją lr-1 (R1) o prowadzeniu ruchu pociągów, posterunek techniczny przeznaczony jest do wykonywania, Bezpośredniego organizowania i nadzorowania czynności ruchowych na stacjach i na innych posterunkach ruchu. - Posterunki nastawcze - Posterunki dyspozytorskie - Posterunki dróżników przejazdowych - Stwierdzania końca pociągu Posterunki nastawcze: przeznaczone do wykonywania czynności związanych bezpośrednio z prowadzeniem ruchu: • nastawnia - posterunek nastawczy wyposażony w urządzenia nastawcze z funkcją zależności sygnałów na sygnalizatorach od położenia zwrotnic oraz urządzenia blokowe i łączności • posterunek zwrotniczego - urządzenia nastawcze nie mają powyższych funkcji. Ze względu na pełnioną funkcję nastawni rozróżnia się: Nastawnie dysponujące Nastawnie wykonawcze Nastawnie manewrowe rozrządowe Obszar działania nastawni to rejon oddziaływania nastawni zwany okręgiem nastawczym. Obejmuje on fragment układu torowego stacji, całą stację, lub kilka stacji na linii. W związku z tym ze względu na obszar działania rozróżnia się: Nastawnie centralne Nastawnie zdalnego sterowania Nastawnie miejscowe Nastawnio dysponujące: Nastawnie dysponujące to nastawnie, w których znajdują się lub jej części wraz z odpowiednimi urządzeniami łączności. W urządzeniach SRK kluczowych ręcznych, macha niemych scentralizowanych i elektromechanicznych suwakowych nastawnia dysponująca obsługuje swój okręg nastawczy oraz wydaje polecenia obsługi urządzeń SRK do podległych nastawni wykonawczych (manewrowych), W urządzeniach SRK przekaźnikowych najeżę idę j cała stacja stanowi jeden okręg nastawczy, obsługiwany przez jedną nastawnię (np, stacja Kraków Główny). Duże stacje (głównie rozrządowe) mogą mleć kilka nastawni dysponujących (najczęściej dwie - jedna w rejonie górki rozrządowej, druga w rejonie torów porządkowo-odjazdowych) które między sobą współpracują na zasadzie udzielanych zgód {bloki dania l otrzymania zgody). Nastawniom tym mogą być przyporządkowane nastawnie wykonawcze, przy czym nastawnia wykonawcza jest przyporządkowana jednej nastawni dysponującej. Posterunki nastawcze (nastawnie) I Nastawnie wykonawcze: Nastawnie wykonawcze obejmują urządzenia sterowania ruchem kolejowym własnego okręgu nastawczego. Nastawnia wykonawcza obsługuje własny okręg nastawczy (sygnalizatory i zwrotnice) zgodnie z poleceniami dyżurnego dysponującego z nastawni dysponującej, której podlega.
(…)
… peronowych i manewrowych oraz starszych ustawiaczy.
- dyżurny ruchu peronowy, ma za zadanie terminowe podstawianie składów pasażerskich na stację
oraz Ich wyprawienie zgodnie z rozkładem jazdy.
-dyżurny ruchu manewrowy, odpowiada za sprawne l bezpieczne prowadzenie prac manewrowych
(rozrządzania i zestawiania składów pociągów) w rejonie stacji.
Posterunki stwierdzenia końca pociągu:
Zadaniem tego typu posterunku jest potwierdzenie prawidłowości wjazdu pociągu na stację.
Posterunki stwierdzania końca pociągu oznacza się skrótem "Skp", a w przypadku występowania kilku
posterunków do skrótu dodaje się kolejne cyfry arabskie np. "Skp 1", "Skp 2".
Okręgi nastawcze
Nastawnie centralne:
Okręg nastawczy nastawni centralnej obejmuje więcej niż Jeden posterunek ruchu.
Nastawnie zdalnego sterowania:
budynek (część…
… drogowego.
Posterunki dróżników przejazdowych oznacza się w postaci ułamka, gdzie w liczniku należy podać
numer, który jest liczbą kolejną posterunku (według wzrostu kilometrażu) znajdującego się na tej linii
lub nazwę przejazdu kolejowego, a w mianowniku kilometr linii, na którym znajduje się ten
posterunek.
W przypadku, gdy posterunek jest wspólny dla wieku linii kolejowych, posterunek ten należy…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)