To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Zasady i wymagania dla ZS
Urządzenia zdalnego sterowania ruchem budowane są z uwzględnieniem stępujących zasad:
okręg zdalnego sterowania ruchem pociągów obejmuje obszar zawierający
małe i średnie stacje, grupy torów dużych stacji, posterunki odgałęźne; w okręgu zdalnego sterowania ruch prowadzi jeden odcinkowy dyżurny ruchu, pracujący w nastawni zdalnego sterowania (NZS) i wykorzystujący urządzenia zdalnego sterowania ruchem;
wielkość okręgu musi uwzględniać możliwości percepcyjne dyżurnego ruchu i być określona na podstawie dokładnej analizy czynności dyżurnego i czasu ich trwania; oprócz czynności nastawiania przebiegów należy uwzględnić wszystkie czynności związane z prowadzeniem ruchu (obsługa manewrów, środków łączności, przejazdów);
posterunki ruchu w części przeznaczonej dla ruchu pociągów muszą być wyposażone w elektryczne przekaźnikowe lub elektroniczne urządzenia srk;
szlaki wewnątrz okręgu zs oraz szlaki graniczne muszą być wyposażone w urządzenia kontroli niezajętości lub mieć zapewnioną kontrolę końca pociągu;
okręg zs musi mieć zapewnioną łączność, obejmującą radiołączność pociągową odcinkowego dyżurnego ruchu z maszynistami, radiołączność z brygadami drogowymi, itp. działającymi na obszarze okręgu zs; nastawnia zdalnego sterowania zlokalizowana może być w dowolnym miejscu, np. na posterunku w okręgu zdalnego sterowania, w innym okręgu sterowania, poza okręgami sterowania w Centrum Obszarowym wyposażonym w wiele stanowisk operatorskich;
utrzymanie układu torowego i urządzeń srk musi gwarantować spełnienie podstawowych wymagań niezawodnościowych.
W przypadku okręgu zdalnego sterowania należy uwzględnić: obserwację przejeżdżających pociągów (osygnalizowanie, kontrola zagrzanych osi, usterki taboru, usterki ładunku itd.),
powiadamianie (wskazane zautomatyzowane) dróżników przejazdowych na obsługiwanych przejazdach kolejowo-drogowych,
przystosowanie do zdalnej kontroli przejazdów kolejowo-drogowych wyposażonych w urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, sposób prowadzenia manewrów, sposób wydawania rozkazów szczególnych,
możliwość prowadzenia ruchu przy uszkodzonych urządzeniach zs w obiekcie zdalnie sterowanym i nastawni zdalnego sterowania, utrzymanie w czystości zewnętrznych urządzeń srk,
zainstalowanie na nastawniach pozostawionych bez obsługi urządzeń sygnalizacji alarmowej pożarowej i włamaniowej przystosowanych do zdalnego sterowania,
przystosowanie budynków nastawni do pozostawienia bez obsługi lub przeniesienie do nastawni miejsc pracy innych pracowników kolei działających całą dobę na terenie stacji,
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)