To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Pomosty
Część mostu, spoczywającą bądź to bezpośrednio na belkach głównych, bądź to pośrednio na poprzecznicach oraz podłużnicach i służącą do utworzenia płaszczyzny, po której porusza się obciążenie użytkowe ruchome, nazywamy pomostem (rys. 5.5).
Podstawowymi elementami konstrukcyjnymi pomostu w mostach drogowych z drewno litego są poprzecznice. Podłużnice stosowane są tylko sporadycznie. Poprzecznie używa się w mostach, w których rozstaw dźwigarów głównych jest większy od 1,00 m.
W mostach belkowych poprzecznicami są pojedyncze belki o przekroju kołowym lub wykonane z różnych asortymentów tarcicy. Poprzecznice w mostach leżajowych, wielodźwigarowych wykonane są najczęściej z oflisowanego drewna okrągłego (średnica 30 4 40 cm).
Podłużnice stosowano przede wszystkim wówczas, gdy rozstaw poprzecznie przekraczał 0,90 m. Jeśli mimo tego nie wykonano podłużnie, to konieczne było zastosowanie grubej dyliny nośnej [16].
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)