Mosty z dźwigarami z drewna klejonego i pomostem stalowym - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 1540
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Mosty z dźwigarami z drewna klejonego i pomostem stalowym - wykład - strona 1 Mosty z dźwigarami z drewna klejonego i pomostem stalowym - wykład - strona 2 Mosty z dźwigarami z drewna klejonego i pomostem stalowym - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Mosty z dźwigarami z drewna klejonego i pomostem stalowym
Most w prefekturze Akita, Japonia
Most ma długość całkowitą równą 55,0 m i szerokość całkowitą wynoszącą 12,3 m. Przez most prowadzi droga dwupasmowa o szerokości 7,0 m i jednostronny chod­nik o szerokości 2,0 m (rys. 6.165 6.167) [178]. Most zaprojektowano na obcią­żenie drogowe w postaci nacisku na jedną oś równym 196 kN.
Konstrukcja nośna składa się z dwóch podwójnych belek ciągłych o rozstawie 8,55 m. Wysokość belek wynosi 1,0 m i jest stała na całej długości mostu. Stalowy pomost ortotropowy jest połączony z belkami. Belki te są wzmocnione kratowni­cami z drewna klejonego o sztywnych węzłach. Połączenia wykonano ze sworzni umieszczonych w środku ciężkości węzła łączącego belki z krzyżulcami (rys. 6.168).
Belki główne składają się z trzech rodzajów elementów, o dl gościa* li poda­nych na rys. 6.166. Elementy te (łącznie 5 szt.) połączono w sposób pokazany na rys. 6.168. Każda z belek tworzących „tandem" ma szerokość 350 mm i wysokość 1000 mm. W rejonie podpory pośredniej szerokość belek zwiększa się do 525 mm. Rozstaw belek wynosi w świetle wewnętrznych ścian 350 mm. W tę przestrzeń wsta­wiane są elementy kratownicy. Oba dźwigary („tandemy" belek wzmocnione kra­townicami) są usztywnione stalowymi skrzynkami. Drewniane elementy kratowni­cy są usztywnione „wklejonymi" w przekrój drewniany płytami stalowymi.
Stalowy pomost ortotropowy dla ruchu kołowego składa się z blachy pomostu o grubości 12 mm, podłużnie o przekroju trapezowym i poprzecznie o przekroju T Rozstaw poj ic wzdłuż mostu jest równy 2,075 m. Wspornikowy pomost ortotropowy dla ruchu pieszego ma szerokość użytkową równa 2,0 m, przy czym po-dłużnice mają w tym przypadku przekrój poprzeczny otwarty. Pozostałe elementy są takie same jak w pomoście drogowym. Poprzecznice wspornikowe przyspawano do blach wklejonych do zewnętrznej belki głównej. Oba pomosty pokryto nawierzch­nią asfaltową o grubości 70 mm (drogowy) i 30 4- 60 mm (pieszy).
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz