Doktryny pedagogiczne - strona 5

note /search

Perenializm

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 406
Wyświetleń: 1953

Termin perenializm wywodzi się od angielskiego słowa perennial, czyli wieczny i wyraża przeświadczenie, ze najważniejsze zasady wychowania są niezmienne i nigdy nie tracą na aktualności. Perenialiści twierdzą, że skoro natura ludzka jest niezmienna, stałe też muszą być podstawowe modele edukacyjne....

Egzystencjalizm - Koncepcja człowieka

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 553
Wyświetleń: 3080

Geneza egzystencjalizmu- czy to coś nowego, czy już to kiedyś było? Wg Franciszka Sawickiego, filozofia egzystencjalna towarzyszy nam od dawna i można ją znaleźć chociażby u średniowiecznych myślicieli chrześcijańskich, takich, jak chociażby św. Augustyn, Pascal czy Newman. Wg Jana Legowicza

Pedagogika pragmatyzmu

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 1666
Wyświetleń: 5005

PEDAGOGIKA PRAGMATYZMU John Dewey (1859-1952) uczenie się przez doświadczenie i działanie indywidualizm pedagogiczny edukacja i demokracja.  Dewey krytykował przeszłość i odrzucał sposób kształcenia oparty na przekazywaniu materiału, kształc...

Doktryny- zagadnienie normatywizm

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1106

35. NORMATYWIZM. HANS KELSEN JAKO JEGO TWÓRCA. Hans Kelsen - próba oddzielenia pr. od innych nauk; czysta nauka - przedmiotem są normy pr., system norm pr.; jest teorią pr. poz.; Jeśli w warunkach W trzeba czynić C, to WC ma char. normatywny; n...

Tabelka - Korczak

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 301
Wyświetleń: 2730

Tabelka omawia poglądy Korczaka. Układ ideowy Układ Praktyczny Układ teoretyczny szacunek dla dziecka jako człowieka rozwijającego się poprzez własną aktywność jako podmiotu,zasada (i praktyka) partnerstwa dziecka w procesie wychowania,prawo...

Doktryny- zagadnienie absolutyzm

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 133
Wyświetleń: 1309

14. ABSOLUTYZM był historycznie ostatnią formą państwa feudalnego, mieszczaństwo było zainteresowane silnym, scentralizowanym państwem, umożliwiał rozwój gospodarki rynkowej, silna rola króla wypływała z konfliktów między klasami feudalnymi, był arbitrem, liczne wojny wymuszały silne państwo; klas...

Teoria krytyczna

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 350
Wyświetleń: 1624

Notatka zawiera między innymi takie zagadnienia jak : podstawy teorii krytycznej w pedagogice...

Pedagogika egzystencjalna

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 427
Wyświetleń: 1687

Notatka zawiera między innymi takie zagadnienia jak : podstawy pedagogiki egzystencjalnej, przedstawiciele...

Pedagogika ekologiczna

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 1050
Wyświetleń: 1925

Notatka zawiera między innymi takie zagadnienia jak : podstawy pedagogiki ekologicznej, przedstawiciele...

Doktryny- test II

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 28
Wyświetleń: 665

Notatka porusza między innymi takie zagadnienia jak: Doktryny- test II...