Prawo konstytucyjne - strona 41

note /search

Pozycja ustrojowa TS - omówienie

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Prawo konstytucyjne
Pobrań: 63
Wyświetleń: 651

Pozycja ustrojowa TS TS jest odrębnym organem władzy sądowniczej TS nie jest sądem w rozumieniu art. 175 Konstytucji i nie sprawuje wymiaru sprawiedliwości TS jednak w pełni odpowiada charakterystyce organu władzy sądowniczej i w niektórych sytuacjach działa jak sąd karny sędziowie TS są niezawi...

Pozytywne obowiązki publicznej radiofonii i telewizji - omówienie

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Prawo konstytucyjne
Pobrań: 28
Wyświetleń: 399

Pozytywne obowiązki publicznej radiofonii i telewizji Publiczna radiofonia i telewizja musi zapewniać wewnętrzny pluralizm, a jej programy powinny: rzetelnie ukazywać całą różnorodność wydarzeń w kraju i za granicą sprzyjać swobodnemu kształtowaniu się poglądów obywateli oraz formowaniu się opinii...

Prawne ramy integracji Polski z UE - omówienie

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Prawo konstytucyjne
Pobrań: 0
Wyświetleń: 441

Prawne ramy integracji Polski z UE Konstytucja określa zakres i istotę integracji, upoważniając, na podstawie umowy międzynarodowej, do przekazania kompetencji organów władzy państwowej w niektórych sprawach na rzecz organizacji międzynarodowej lub organu międzynarodowego transfer kompetencji nie ...

Prawo żądania wysłuchania

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Prawo konstytucyjne
Pobrań: 112
Wyświetleń: 1834

prawo żądania wysłuchania Prawo żądania wysłuchania jest jednym z instrumentów kontroli sejmowej. Przyjmuje na szczeblu komisji sejmowych postać: dezyderatów - uchwał komisji zawierających postulaty w określonej sprawie. Kierowane są one ...

Procedura powoływania Rady Ministrów - omówienie

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Prawo konstytucyjne
Pobrań: 364
Wyświetleń: 1211

procedura powoływania Rady Ministrów Etap I - podstawowy Prezydent RP desygnuje PRM, który proponuje skład RM prawnie - wybór desygnowanej osoby na premiera należy do prezydenta politycznie - swoboda działania prezydenta zależy od układu sił w Sejmie przedstawienie składu nowej RM jest wyłączny...

Procedura ratyfikacji umów międzynarodowych - omówienie

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Prawo konstytucyjne
Pobrań: 196
Wyświetleń: 861

Procedura ratyfikacji umów międzynarodowych, przekazujących organizacji międzynarodowej lub organowi międzynarodowemu kompetencje organów władzy państwowej w niektórych sprawach procedura ratyfikacyjna wymaga zgody na ratyfikację udzielonej przez parlament w formie ustawy, albo przez Narów w drodze...

Procedura ustawodawcza dotycząca ustawy budżetowej - omówienie

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Prawo konstytucyjne
Pobrań: 63
Wyświetleń: 588

Procedura ustawodawcza dotycząca ustawy budżetowej budżet uchwalany jest w formie ustawy inicjatywa ustawodawcza należy tylko do Rady Ministrów i jest obowiązkiem rządu nie ma możliwości zastosowania trybu pilnego projekt ustawy powinien być przedłożony w terminie min. na 3 miesiące przed rozpoc...

Procedura wprowadzania stanu wojennego - omówienie

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Prawo konstytucyjne
Pobrań: 91
Wyświetleń: 917

procedura wprowadzania stanu wojennego Stan wojenny może być wprowadzany tylko w sytuacji: zewnętrznego zagrożenia państwa zbrojnej napaści na terytorium RP jeżeli z umowy międzynarodowej wynika zobowiązanie do wspólnej obrony przeciwko agresji rozporządzenie o wprowadzeniu stanu wojennego wyda...

Procedura wprowadzania stanu wyjątkowego - omówienie

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Prawo konstytucyjne
Pobrań: 63
Wyświetleń: 581

procedura wprowadzania stanu wyjątkowego Stan wyjątkowy może zostać wprowadzony tylko wtedy, gdy nie ma możliwości uniknięcia zagrożenia przy użyciu zwykłych środków konstytucyjnych i tylko w trzech sytuacjach: w razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa w razie zagrożenia bezpieczeństwa o...

Procedura wprowadzenia stanu wojny - omówienie

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Prawo konstytucyjne
Pobrań: 28
Wyświetleń: 371

procedura wprowadzenia stanu wojny O stanie wojny decyduje Sejm, a jeżeli Sejm nie jest w stanie zebrać się na posiedzenie - o stanie wojny postanawia Prezydent RP, po uzyskaniu kontrasygnaty PRM. Wprowadzenie stanu wojny może mieć charakter j...